Har en gammal lampa som gjort sitt och måste byta ut den. Även lysrören eller glödlampan eller vad de där nu är för nåt, är kaputt och blinkar. Tag foton av gamla lampan och gick till Bauhaus. Expiditen sa att denna lampa (LED) är det som nu gäller och att det går fin fint att plugga in själv. Men nu är det tre kablar ut och ser ut som 2 in i nya lampan. Varför då? Vad är den tredje och hur gör jag med den? Se bilder nedan!
 
Bilder hade underlättat ...
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Här är bilder!
 
  • Person som hanterar elkablar inuti en vit lampsockel på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektrisk kabelanslutning på baksidan av en lampkåpa, med blå och brun kabel inkopplad i en L-N anslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
useless useless skrev:
Bilder hade underlättat ...
Missade att trycka skicka.
 
RoTe
Nya lampan behöver inte jord då den ser ut att vara av plast. Den kan du skippa men se till så den inte kommer i kontakt med dom andra ledarna.
 
RoTe RoTe skrev:
Nya lampan behöver inte jord då den ser ut att vara av plast. Den kan du skippa men se till så den inte kommer i kontakt med dom andra ledarna.
Hej! Tack!

Hur då? Sätt för med något?
 
A Ansanpansan skrev:
Hur då? Sätt för med något?
Lite tejp
 
  • Gilla
Ansanpansan
  • Laddar…
A Ansanpansan skrev:
Här är bilder!
Nu har jag skruvat fast baksidan mot väggen utan att testa hur man får in kablarna i mojängen. Vågar inte trycka eller lyfta så den går sönder. Hur öppnar jag den där vita dossaken för att få in trådarna?
 
Tryck in flärpen N och för in blå i ett av hålen som hör till i underkant. Gör likadant med L och vit.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.