joaslim skrev:
Med tanke på hur fruktansvärt dåligt GH har skött vår leverans hoppas/tror jag att dom inte kommer finnas länge till.
Ska snart ta mig tid och skriva om hela vårt bygge.
GH? Du menar FH eller?

Nej Götenehus

Aha.

joaslim skrev:
Med tanke på hur fruktansvärt dåligt GH har skött vår leverans hoppas/tror jag att dom inte kommer finnas länge till.
Ska snart ta mig tid och skriva om hela vårt bygge.
Ja gör gärna det!! Vore intressant läsning, är långt ifrån nöjd själv och hoppas detsamma!!

Anebyhus beviljades igår företagsrekonstruktion...

ja jag hörde detta på jönköpings radion nyss.
hörde även rykten om att värsåsvillan kippar efter luft.
dom ligger visst riktigt illa till.

Aneby ja, skönt man valde bort dem. Men iofs...rekonstrukion, vad innebär det egentligen rent praktiskt?

DrBosa skrev:
Aneby ja, skönt man valde bort dem. Men iofs...rekonstruktion, vad innebär det egentligen rent praktiskt?
Lite kortfattat så har företaget ekonomiska problem men bedöms ha en så pass bra affärsidé att man tror sig kunna lösa problemen utan konkurs. Under tiden man är i rekonstruktion så kan man inte mäta ut något, utan sådant får vänta. Man kan bara ha rekonstruktion under en begränsad tid.
LB-Hus var i företagsrekonstruktion, men hittade ingen lösning och då tvingades i konkurs.

Aha ok. Men ingen man gärna gör affärer med i det skedet.

lb hus har ju varit i konkurs,och har nya ägare.
men finns det någon substans i ett företag som nyss varit i kk träsket ?
skulle jag köpa ett hus från ett sådant ?? tror inte det.

aneby och värsåsvillan tycks vara på väg till samma träsk ryktas det om.
hörde även viskningar om att dom stora jättarna lider svårt ekonomiskt åxå nu.
vissa kan beskådas i justitia väl ofta nu

Kan man vända lite på det och se en fördel i att det kanske är bra prutläge idag?

• Gilla
Niklas_1 och 1 till
  • Laddar…
Hur går det våra hustillverkare egentligen? Nån som har hört/läst några nyheter senaste tiden?

Myresjöhus har kanske en stark ägare men har mycket låg kassalikviditet, dom lånar egentligen pengar av sina kunder och underentreprenörer. Företaget anger trippel A-rating på sin hemsida, konstigt när man bara kan betala 17% av sina skulder. De befinner sig i premiumsegmentet men det är inget vi har märkt av när vi har byggt deras hus tvärtom det är "lågpris-varning" på deras byggnation.

Hej
Har ett relativt nytt Mh.Kan du ge några exempel på låg standard.

I varje fall verkar Myresjöhus ha fullt upp, de kör övertid och lördagar i produktionen just nu trots att de har återanställt många sedan uppsägningarna i våras.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.