47 269 läst ·
132 svar
47k läst
132 svar
Vilka hustillverkare kommer överleva?
Anebyhus beviljades igår företagsrekonstruktion...
Lite kortfattat så har företaget ekonomiska problem men bedöms ha en så pass bra affärsidé att man tror sig kunna lösa problemen utan konkurs. Under tiden man är i rekonstruktion så kan man inte mäta ut något, utan sådant får vänta. Man kan bara ha rekonstruktion under en begränsad tid.DrBosa skrev:
LB-Hus var i företagsrekonstruktion, men hittade ingen lösning och då tvingades i konkurs.
lb hus har ju varit i konkurs,och har nya ägare.
men finns det någon substans i ett företag som nyss varit i kk träsket ?
skulle jag köpa ett hus från ett sådant ?? tror inte det.
aneby och värsåsvillan tycks vara på väg till samma träsk ryktas det om.
hörde även viskningar om att dom stora jättarna lider svårt ekonomiskt åxå nu.
vissa kan beskådas i justitia väl ofta nu
men finns det någon substans i ett företag som nyss varit i kk träsket ?
skulle jag köpa ett hus från ett sådant ?? tror inte det.
aneby och värsåsvillan tycks vara på väg till samma träsk ryktas det om.
hörde även viskningar om att dom stora jättarna lider svårt ekonomiskt åxå nu.
vissa kan beskådas i justitia väl ofta nu
Myresjöhus har kanske en stark ägare men har mycket låg kassalikviditet, dom lånar egentligen pengar av sina kunder och underentreprenörer. Företaget anger trippel A-rating på sin hemsida, konstigt när man bara kan betala 17% av sina skulder. De befinner sig i premiumsegmentet men det är inget vi har märkt av när vi har byggt deras hus tvärtom det är "lågpris-varning" på deras byggnation.
I varje fall verkar Myresjöhus ha fullt upp, de kör övertid och lördagar i produktionen just nu trots att de har återanställt många sedan uppsägningarna i våras.