Men en sådan liten sak som vilken toppklämma som finns är väldigt viktigt för elektriker. Det är inte kul att bli tvingad att koppla med andra toppklämmor än sina favoriter. T.ex. bli tvingad till plint.. burr. usch.

//Patrik
 
busta_rhyme skrev:
Har köpt både A-dosor och K-dosor, men för TV-uttag är det ingen rund Adosa va? Det är en fyrkantig måste det vara?

I Kopplingsdosorna, ska man köpa nån extra "sockerbit" eller hur kopplas det inne i själva K-dosan? Nån som har bild?
Använd apparatdosa till TV-uttag också.
 
Vad är det för förvirrad elektriker som ber dig att fixa materialet? Finns inte en enda fördel med det.. Ett sånt jobb tackar man ifrån sig om man har chansen.

Patrik_Hed skrev:
Det är inte kul att bli tvingad att koppla med andra toppklämmor än sina favoriter. T.ex. bli tvingad till plint.. burr. usch.

//Patrik
Word! Eller Torix toppklämmor för mig... Huvva, tacka vet jag Wago.
 
Det handlar mer om att jag känner han som är elektriker, och han lovade att hjälpa mig om jag fixade så mycket som möjligt innan. Sen kommer han dit och kopplar in resten.. = En som jag litar på, och nada kostnader..

Apparat dosa funkade inte för TV, det verkar vara fyrkantig placering på fästen osv. Den kommer inte in i en Adosa..
 
ybu skrev:
Vad är det för förvirrad elektriker som ber dig att fixa materialet? Finns inte en enda fördel med det.. Ett sånt jobb tackar man ifrån sig om man har chansen.



Word! Eller Torix toppklämmor för mig... Huvva, tacka vet jag Wago.
Wago is teh shit! :p

//Patrik
 
busta_rhyme skrev:
Apparat dosa funkade inte för TV, det verkar vara fyrkantig placering på fästen osv. Den kommer inte in i en Adosa..
Vad har du för uttag isf? Alla jag monterat ska sitta i vanlig apparatdosa alternativt utanpåliggande
 
Jag vill också slå ett slag för Wago! Torix borde man bränna på ett rituellt bål ;-)

Hur ser TV-uttaget ut? Det brukar inte vara några problem att montera i A-dosa. Bara att skruva i komethålen och skuva ut hullingarna.
 
Redigerat:
För att forstätta kopplingsklämme-diskussionen: Sen finns ju HelaCon också, nån som använder dem? De är samma konstruktion som Wago 773 fast alla öppningar i en rad istället för två.
 
Jag tycker HelaCon är bättre än Wago på alla sätt. Lättare att få i och ur ledarna samt att biledaren också går att trycka in. Dessutom tar de mindre plats i dosan (utom 2:an)

Wago är sååå 2008.
 
Jag kopplade faktiskt två dosor i dag med HelaCon. Märkte ingen större skillnad föremot Wago, men i.o.f. så kopplade jag bara två dosor. Får man använda dem lite mer så kanske man märker skillnad.

Spinout: Går biledaren att koppla in?? I såfall ska jag verkligen börja koppla med HelaCon...

//Patrik
 
Jo, det underlättar ju om man slipper ha flera modeller, annars tycker jag Wagos 222 är perfekta till biledare.
 
busta_rhyme skrev:
Det handlar mer om att jag känner han som är elektriker, och han lovade att hjälpa mig om jag fixade så mycket som möjligt innan. Sen kommer han dit och kopplar in resten.. = En som jag litar på, och nada kostnader..

Apparat dosa funkade inte för TV, det verkar vara fyrkantig placering på fästen osv. Den kommer inte in i en Adosa..

????? Låt din elektriker berätta för dig vad du ska köpa.. :p

Vore inte det enklare ? Eller är han också på semester...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.