Vårt gamla verandastaket är ruttet nertill samt flagnar en massa. Orkar inte laga detta utan tänkte göra nytt istället.
Finns det brädor där ingen sida är slät? Att båda sidorna är råa/ohyvlade eller vad det kallas?
Vad ska jag då leta efter på t.ex. Bauhaus, Byggmax, Beijer? Jag vill inte ha någon slät sida där färgen fäster dåligt utan vill ha typ som träfasader ser ut men på båda sidor.
Gärna grundmålat båda sidor med...
Ungefär hur det ska se ut när klart fast andra färger (från Äntligen hemma)
Hur befintliga ser ut:
Finns det brädor där ingen sida är slät? Att båda sidorna är råa/ohyvlade eller vad det kallas?
Vad ska jag då leta efter på t.ex. Bauhaus, Byggmax, Beijer? Jag vill inte ha någon slät sida där färgen fäster dåligt utan vill ha typ som träfasader ser ut men på båda sidor.
Gärna grundmålat båda sidor med...
Ungefär hur det ska se ut när klart fast andra färger (från Äntligen hemma)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur befintliga ser ut:
Logga in
Skapa konto
Sen färgen jag har på huset är dessa på bild nedan. Jag tänkte ha samma på staketet precis som idag. Ska jag måla in brädorna precis överallt eller ska man lämna öppet någonstans? Så det kan andas om fukt kommer in
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inte så mycket respons här men om nån stackare letar efter samma som jag så kan jag säga att jag äntligen hittade brädor på Bygg-Ole. Ohyvlat heter de och är det runt om. Ena sida tycker jag är aningens mindre grov men de är rätt lika:
https://www.xlbygg.se/byggole/nacka/sok/Ohyvlat
Bild visar 19x100mm (ska dock köpa 19x75).
https://www.xlbygg.se/byggole/nacka/sok/Ohyvlat
Bild visar 19x100mm (ska dock köpa 19x75).
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Stockholm
· 827 inlägg
Blir nog svårt att hitta på de vanliga byggvaruhusen. Det får du beställa på något ställe som har egen såg. Kan det vara värt. Svårt att få fasadfärg att fästa bra på hyvlad yta.
Medlem
· Stockholm
· 827 inlägg
Grattis!
Klicka här för att svara