Hur var det nu, inget krav på brytare i badrummet om det inte uttryckligen står i installationsanvisningen till karet? - Är i samma situation som trådskaparen men hade inga planer på att ha en (till) brytare i badrummet.. får väl se om jag kan hitta nått i manualen, vilket inte är troligt då mitt kinakar kom med stickpropp =) (Givetvis blir det en riktig installation)

Nyfiken dock på hur man tänker i kina, eller var det nu är designat någonstans.. även om det sitter en billig budget jfb inbyggd i sladden så vill man väl inte dra en skarvsladd till badrummet? än mindre ha ett vägguttag vid badkaret?

MVH: Marcus

http://www.elsakerhetsverket.se/elbranschen/produkter/forsaljningsforbud/bubbelbadkar.4.60a759a611147b1cd61800017315.html
enligt elsäkerhetsverket SKALL bubbelkar anslutas FAST. dock faller CE-märkningen när man klipper sladden och ansluter det fast. jag har själv ett kinakar som hade stickpropp och jfb. jfb funkar och uppfyller kriterierna men jag anslöt karet fast iaf med en 2-polig brytare på väggen bredvid och givetvis med jfb. ett tips är åxå att sätta avstängningar för varm och kallvatten, det har jag haft glödje av eftersom karets kranar inte vill hålla tätt. i kina kanske dom har uttag i badrummet, någon som kan kinesiska elregler?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.