H Helena BC skrev:
Och: Med vikning bakåt har man förlorat viss täthet där bleck ansluter mot karm, här har man då bedömt vikning inåt är den tätaste lösningen.
Det är inte fackmannamässigt gjort, det är sönderklippt och inte tätt. Har svårt att fatta att någon husfabrik får för sig att göra så uppenbara fel.

H
Montera bort en plåt.
Häll sedan vatten i ett hörn medans ni lutar plåten lite granna. Läcker det eller läcker det inte i plåtskarven vilket jag tror det gör. Sedan är det bara att visa hustillverkaren samma test så blir dom tyst efter det. Det går inte att argumentera mot dummt folk (hustillverkaren) så därför måste du överbevisa hustillverkaren att det är en felvikt plåt med detta test.

Hej och tack! Hur monterar man bort en plåt? Kanske dum fråga men jag har aldrig gjort det:)

H
H Helena BC skrev:
Hej och tack! Hur monterar man bort en plåt? Kanske dum fråga men jag har aldrig gjort det:)
Ta bort dom svarta plåtspikarna som plåten är fäst med.

H H-Thomasson skrev:
Ta bort dom svarta plåtspikarna som plåten är fäst med.
Svarta ? Är väl rostfria.

R RoBo skrev:
Svarta ? Är väl rostfria.
Troligen har båda rätt.... Dom är svarta och dom är rostfria... Skulle gissa att det krävs nästan en spukutdragare eller att borra bort skallen om du vill ha bort blecket utan skador.(plåtslagare )

• Gilla
RoBo
  • Laddar…
Inte för att argumentera men dom små spikar husfabrikanterna skjuter blecken med är väl alltid blanka rostfria, har aldrig sett några färgade.Oavsett är dom jobbiga att ta loss.

R RoBo skrev:
Inte för att argumentera men dom små spikar husfabrikanterna skjuter blecken med är väl alltid blanka rostfria, har aldrig sett några färgade.Oavsett är dom jobbiga att ta loss.
Hej igen, jag vågar inte göra detta själv:( Hustillverkaren hävdade slutligen idag och återigen att allt är rätt och de tänker inte byta ut blecken så nu blir det dags för byggfelförsäkring. Får se hur kommer det att gå...::sweat::thinking:

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.