Hej Jag står i färd att köpa en begagnad Viking 30 smalspis som är toppansluten tilverkand före 2017, jag önskar konvetera om den till bakanslutning. Tyvärr går det inte enligt Josef Davidssons att köpa dessa delar som behövs, "reservdelslista del 2, sprängskiss viking 30, (nr 18 rökgaslock (bak) 10-0030255) då spisen modiferades 2017, och de tror att de nya rökgaslock är större och inte skulle passa.
Så min fråga är är det någon som konveterat en Viking 30 från bakansluten till toppansluten och har delarna kvar? eller är de någon som har tipps hur man skulle kunna modifiera röklocket för toppanslutning till bakanslutning.
mvh leif korkkinen
Så min fråga är är det någon som konveterat en Viking 30 från bakansluten till toppansluten och har delarna kvar? eller är de någon som har tipps hur man skulle kunna modifiera röklocket för toppanslutning till bakanslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
mvh leif korkkinen
Hej,
Jag har en bakansluten som jag vill konvertera till en toppansluten. Om du köpte den och fortfarande har samma dilemma kanske vi kan byta delarna som behövs mellan varandra.
// Martin
Jag har en bakansluten som jag vill konvertera till en toppansluten. Om du köpte den och fortfarande har samma dilemma kanske vi kan byta delarna som behövs mellan varandra.
// Martin
Tack att du tog dig tid att svara 
Hej,
Jag har en baksanluten viking 30 från 2010 ish.
Vill göra den toppansluten, går det att göra med den nya satsen?
Någon som har koll?
/ Peter
Jag har en baksanluten viking 30 från 2010 ish.
Vill göra den toppansluten, går det att göra med den nya satsen?
Någon som har koll?
/ Peter
Hej, nej de menar att de inte har delar till spisar tidigare än 2017. Men såg att andra haft uppe frågan och luskade lite hur de hade gjort. Kan den nya satsen passa efter lite modifiering på den äldre spisen. Tack ändå
Hej,
Passformen är inte perfekt. Det går om man är lite händig med dremeln. Pluggen för bakre öppningen är inte heller perfekt.
Jag köpte nya kittet och fick det att att fungera efter lite pill. Spjäll-reglaget på ovansidan blir också lite trixig då den behöver vridas mot framsidan av spisen när den ska vara i öppet läge. Försökte hitta några bra bilder men får leta vidare. Laddar upp om jag hittar dom =)
Passformen är inte perfekt. Det går om man är lite händig med dremeln. Pluggen för bakre öppningen är inte heller perfekt.
Jag köpte nya kittet och fick det att att fungera efter lite pill. Spjäll-reglaget på ovansidan blir också lite trixig då den behöver vridas mot framsidan av spisen när den ska vara i öppet läge. Försökte hitta några bra bilder men får leta vidare. Laddar upp om jag hittar dom =)
Du gjorde så, kanon, så beställer jag hem det. Och fram med dremeln då. Tack och hittar du bilderna så ladda gärna upp 😀M MartinMalmgren skrev:Hej,
Klicka här för att svara