Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Antar att din fråga rör hur man viker ett underbleck. Be nån moderator ändra rubriken så kanske nån plåtslagare/snickare här kan förklara. Mvh Andreas
Edit: hittade vettig video.
Edit: hittade vettig video.
Redigerat:
Du ritar ut rätt vinkel på blecket, tar till för gavel o putskant vilket ska vara som ett upponervänt L i överkant ut från putsen som muraren sen lägger bruk på, outskanten ska luta lite utåt men görs oftast i någorlunda vinkel ut från fasaden.
När du tar upp gaveln lägger du en liten knäck i bakkant med fallstång för att underlätta uppslagningen av gaveln. Annars är det precis som ett vanligt bleck
När du tar upp gaveln lägger du en liten knäck i bakkant med fallstång för att underlätta uppslagningen av gaveln. Annars är det precis som ett vanligt bleck
Klicka här för att svara

