...och var är du nu med konfigurationen?

Staffans2000
MathiasS MathiasS skrev:
...och var är du nu med konfigurationen?
Fick börja pilla med lite annat. Men skall läsa igenom era tips igen för att, just det, se hur långt jag kommit.
Men det är väl lite knepigt, både att det fungerade dagen efter och att det slutade att fungera. Eller?

Staffan

Vilka sidor är det som inte går att nå?

Ja fast det beror ju på vad du gjort. Gjorde du tex en förändring tidigare som inte slog igenom innan du startade om datorn vid ett senare tillfälle.....

Staffans2000
MathiasS MathiasS skrev:
Ja fast det beror ju på vad du gjort. Gjorde du tex en förändring tidigare som inte slog igenom innan du startade om datorn vid ett senare tillfälle.....
Så kan det vara. Jag startade datorn först dagen efter.

Idag ringde jag Inet:s support (köpte routern där) och han fick mig att trycka på resetknappen. Efter det, fungerar den inte alls. Jordglobslampan lyser rött. Provade att resetta igen samt stänga av strömmen. Inget hjälpte. När jag ringde upp igen, hade de stängt.:D:mad:

Staffan

• Haha
blackarrow
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:

Idag ringde jag Inet:s support (köpte routern där) och han fick mig att trycka på resetknappen. Efter det, fungerar den inte alls. Jordglobslampan lyser rött. Provade att resetta igen samt stänga av strömmen. Inget hjälpte. När jag ringde upp igen, hade de stängt.:D:mad:

Staffan
Logga in och jämför bilden för wan inställning i början av ditt inlägg.

Staffans2000
T tergo skrev:
ev testa [Wireless] ASUS router Hard Factory Reset | Officiell support | ASUS Sverige
Tack för tipset. Glad i hågen, gick jag loss med resettandet. Allt verkade fungera bra, endatills den blåa jordglobslampan åter blev röd. PERKELE:devilish:

Staffan

Staffan
Kan du surfa in på routern när du är ansluten med sladd till den? Troligen behöver du bara ställa in grundinställningarna igen. Då bör du i alla fall komma åt de sidor du tidigare kom åt.

Staffans2000
Så här ser det ut. Kan säga att jag blev inte mycket klokare av det.

Datorskärm som visar router installationsprogram med olika operationslägen och en uppladdningsknapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser det ut. Kan säga att jag blev inte mycket klokare av det.

[bild]
Välj översta

Sedan bör nedan alternativ gå att välja:
Wireless router mode

Tryck på pilen för att välja operation mode.

Staffans2000
Klickade på den översta rubriken.
Skärmbild av en routers inställningsmeny med olika driftslägen inklusive trådlöst routerläge och repeaterläge.
Skapa konto

och kom hit. Trådlöst använder jag ett lösenord jag skriver i första gången. Sedan behövs det inte någon mer gång.

• Skärm med ASUS-routers internetanslutningsinställningar som frågar om användarnamn och lösenord.
    Skapa konto
Staffans2000
Därför gissar jag att jag skall trycka på "no". Yes?:D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.