26 526 läst ·
269 svar
27k läst
269 svar
Vi som gillar att fika - tips om caféer, kondis och liknande
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Kanal kaffet Hjälmare kanal.
135:- för Belgiska vofflan med skagenröra o räkor var prisvärt, jag fick lämna 1/4 del för att orka kladdkakan, särbon åt allt men fick bara i sig halva kladdkakan.
Mysig miljö oxå, vi hade mopederna med oss i bilen, åkte ett varv runt hela kanalen på småvägar, blev en väldigt lyckad utflykt.
Med facit i hand skulle vi bara ätit vofflan först, och fikat när vi kom tillbaka.
135:- för Belgiska vofflan med skagenröra o räkor var prisvärt, jag fick lämna 1/4 del för att orka kladdkakan, särbon åt allt men fick bara i sig halva kladdkakan.
Mysig miljö oxå, vi hade mopederna med oss i bilen, åkte ett varv runt hela kanalen på småvägar, blev en väldigt lyckad utflykt.
Med facit i hand skulle vi bara ätit vofflan först, och fikat när vi kom tillbaka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ja den är braIsakare skrev:
Kanal kaffet Hjälmare kanal.
[bild]
Har ni vägarna förbi Smålands djupa skogar kan jag varmt rekommendera ett besök på Broaskogs Cafe och Gårdsbutik!
Många hemmabakade trevligheter, hederligt bryggkaffe och en uppsjö av tesorter för oss som inte är så glada i kaffe 🙃
Öppet på helger (iaf sommartid) och pizza kvällar ett par vardagar i veckan.
Många hemmabakade trevligheter, hederligt bryggkaffe och en uppsjö av tesorter för oss som inte är så glada i kaffe 🙃
Öppet på helger (iaf sommartid) och pizza kvällar ett par vardagar i veckan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kollar du 900m till höger hade jag kunnat vinka till dig. 😉P Pin skrev:
Efter 18år i området är det lätt att bli hemmablind och inte glädjas åt omgivningen i vardagen.
Men det är fint här. 🥰
Och visst, pizzerian där mittemot i det gula huset är inte fy skam, kebabsåsen är inte riktigt min favorit men pizzorna är goda och kebaben bra.
var i Dalarna är det inte fintFredrikR skrev:
Kollar du 900m till höger hade jag kunnat vinka till dig. 😉
Efter 18år i området är det lätt att bli hemmablind och inte glädjas åt omgivningen i vardagen.
Men det är fint här. 🥰
Och visst, pizzerian där mittemot i det gula huset är inte fy skam, kebabsåsen är inte riktigt min favorit men pizzorna är goda och kebaben bra.
Måste besöka snart igen, det får bli en utflykt eller "omväg" men jag ska vinka till dig då 👋👋🖐️FredrikR skrev:
Kollar du 900m till höger hade jag kunnat vinka till dig. 😉
Men det är fint här. 🥰
Hästräkan tror jag att jag i ett svagt tillstånd skulle kunna be om att få hemskickad 🤪22,7 mil säger kartan.