Taxinge är en klassiker

Utomhuskafébord med fika: kaffekopp, tårtbitar, kakor och saft framför blomkruka och grönt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Kanal kaffet Hjälmare kanal.
135:- för Belgiska vofflan med skagenröra o räkor var prisvärt, jag fick lämna 1/4 del för att orka kladdkakan, särbon åt allt men fick bara i sig halva kladdkakan.
Mysig miljö oxå, vi hade mopederna med oss i bilen, åkte ett varv runt hela kanalen på småvägar, blev en väldigt lyckad utflykt.
Med facit i hand skulle vi bara ätit vofflan först, och fikat när vi kom tillbaka.
Belgisk våffla med skagenröra och räkor, en kopp kaffe, kladdkaka och vispgrädde på träbord utomhus.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Himmelsberga hembakt Kungsör , Elsa Anderssons konditori Norberg ,Berglunds bageri Kungsgården är bra

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Kanal kaffet Hjälmare kanal.
135:- för Belgiska vofflan med skagenröra o räkor var prisvärt, jag fick lämna 1/4 del för att orka kladdkakan, särbon åt allt men fick bara i sig halva kladdkakan.
Mysig miljö oxå, vi hade mopederna med oss i bilen, åkte ett varv runt hela kanalen på småvägar, blev en väldigt lyckad utflykt.
Med facit i hand skulle vi bara ätit vofflan först, och fikat när vi kom tillbaka.
[bild]
ja den är bra

Har ni vägarna förbi Smålands djupa skogar kan jag varmt rekommendera ett besök på Broaskogs Cafe och Gårdsbutik!

Många hemmabakade trevligheter, hederligt bryggkaffe och en uppsjö av tesorter för oss som inte är så glada i kaffe 🙃

Öppet på helger (iaf sommartid) och pizza kvällar ett par vardagar i veckan.

• Gilla
trilithium och 2 till
  • Laddar…
Rött trähus med skylt: "Torsångs Café 1904". Brun dörr med fönster och handtag. Fönster, utelampor och grönska i bakgrunden.
Skapa konto
En smörgås med prickig korv, sallad, gurka, ägg och tomater på en vit tallrik på ett mörkt träbord.
Skapa konto
Tallrik med quiche, nachos, salsa, crème fraiche och sallad med körsbärstomater och rödlök på ett mörkt träbord.
Skapa konto
En hand håller en glasstrut med flera kulor glass, omsluten av en servett med texten "Torså". Bakgrund av utomhusmiljö med molnig himmel.
Skapa konto
Karta över Borlänge med markeringar för olika platser, inklusive Torsång och Kaplanstjärnen, med ett Tunabyggen-logotyp och filterikon.
Skapa konto
Kakor på tallrikar placerade på ett svart bord, en med chokladglasyr och en med vit choklad och bär. Bakom står ett glas med kaffe och vatten.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
[bild][bild][bild][bild][bild][bild]
Nya ägare sedan i våras tror jag det var.
Hört gott om det efter bytet men inte varit dit på länge.

En del nyheter på menyn men klassiker som Hästräkan klamrar sig kvar. 🙂

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nya ägare sedan i våras tror jag det var.
Hört gott om det efter bytet men inte varit dit på länge.

En del nyheter på menyn men klassiker som Hästräkan klamrar sig kvar. 🙂
Italienska drycker och rätter

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Utsikt över en sjö med båtar och färgglada hus i bakgrunden, spegling i vattnet, grå himmel och träd.
Skapa konto

Utsikten är fin också 👍

• Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
[bild]
Utsikten är fin också 👍
Kollar du 900m till höger hade jag kunnat vinka till dig. 😉
Efter 18år i området är det lätt att bli hemmablind och inte glädjas åt omgivningen i vardagen.
Men det är fint här. 🥰

Och visst, pizzerian där mittemot i det gula huset är inte fy skam, kebabsåsen är inte riktigt min favorit men pizzorna är goda och kebaben bra.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Efter 18år i området är det lätt att bli hemmablind och inte glädjas åt omgivningen i vardagen.
Men det är fint här. 🥰

Och visst, pizzerian där mittemot i det gula huset är inte fy skam, kebabsåsen är inte riktigt min favorit men pizzorna är goda och kebaben bra.
var i Dalarna är det inte fint

• Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Men det är fint här. 🥰

Måste besöka snart igen, det får bli en utflykt eller "omväg" men jag ska vinka till dig då 👋👋🖐️
Hästräkan tror jag att jag i ett svagt tillstånd skulle kunna be om att få hemskickad 🤪22,7 mil säger kartan.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
P Pin skrev:
var i Dalarna är det inte fint
Jag lägger inga värderingar, men drog mig till minnes den här :D
Borlänge centrum i vinterskrud, utsatt för kritik som den fulaste stadskärnan i Sverige.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Jag lägger inga värderingar, men drog mig till minnes den här:
[bild]
Det finns verkligen mycket fult, men även väldigt mycket vackert. 😍
Med risk för att jag är partisk.

• Älska
mexitegel
  • Laddar…
De där röstas väl fram i sociala medier, dvs trovärdighet som säljarna på bauhaus :D.

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.