thomasx skrev:
Det beror nog på att det är ni som äger huset, inte banken.
Men gud så punchig du är... :rolleyes: Det finns väl ingen som inte förstår det???
 
mariatherese skrev:
Men gud så punchig du är... :rolleyes: Det finns väl ingen som inte förstår det???
Nej, det får vi hoppas, ändå är det du som tjatar om att du hyr ditt hus av banken, snacka om att vara punchig... :rolleyes:
 
Jag är ledsen. Det finns de som förstår ironi och så finns det de som så gärna vill vara besserwisser så att man helt missar det...
 
mariatherese skrev:
Jag är ledsen. Det finns de som förstår ironi
Ja, åsså finns det de som inte gör det och hänger sig åt personliga påhopp istället.... gosh
 
Redigerat:
Ironi är svårt.
 
  • Gilla
mariatherese
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Ironi är svårt.
Så är det, det är därför man bör tänka till två gånger innan man hoppar på nån, särskilt om man själv ironiserat ;)
 
thomasx skrev:
Ok, så under de första femton åren går hyresintäkterna till 100% till löpande kostnader, räntor, amorteringar och renoveringar. Därefter blir allt utöver de löpande kostnaderna vinst? Låter som en vettig pensionsplan :)

Fast det är klart, efter femton år är det dags att börja renovera igen... ;)

Men efter 15 år har man inga lån och då kan man plocka ut lön.
Sen är det ju inte alla renoveringar som bara håller 15 år.
 
huggan skrev:
Men efter 15 år har man inga lån och då kan man plocka ut lön.
Sen är det ju inte alla renoveringar som bara håller 15 år.
Kör du enskild firma eller AB?
 
Enskild firma men ska starta ett AB senare.
 
huggan skrev:
Enskild firma men ska starta ett AB senare.
Kan väl kosta en slant att sälja över fastighetsbeståndet till aktiebolaget.
Eller är jag ute och cyklar nu?

Idealiskt skall väl varje hyres-/kommersiell fastighet ligga i ett eget AB.
Så man slipper lagfartskostnader vid affärer.
 
Ja, lagfarten kostar 4,25% till aktiebolag. Jag startat ett AB som sköter om fastigheterna men inte äger dom. Och på det sättet flyttar jag pengarna.
 
Med nuvarande amorteringstakt så är vårt hus betalt om 101,5 år.
Men både bil och TV är betalda kontant.
Passat 99:a som gått 33 000 samt en 32" tjock-TV då men vi slipper i alla fall Sundsvall och bara det är en stor tröst tycker jag :D
 
  • Gilla
buspojken och 1 till
  • Laddar…
Grattis till en fin amorteringsplan!

Passat 99:a som gått 33 000
Vad kan den vara värd om 101,5 år :)

Och ja, sydsverige är :thumbup:
 
KnockOnWood skrev:
Grattis till en fin amorteringsplan!



Vad kan den vara värd om 101,5 år :)

Och ja, sydsverige är :thumbup:
Men vad är så bra med södra Sverige? Jag bor i Örnsköldsvik, jag har gångavstånd till natur, hav, bra fiske, jag har 2 mil till centrum där allt jag behöver finns, jag har ett hus från 79 som jag betalade 250 000 för, utan några större renoveringsbehov, jag har bott i Stockholm också men jag har så svårt att se värdet i att lägga så mycket mer pengar på det.
 
KnockOnWood skrev:
Grattis till en fin amorteringsplan!



Vad kan den vara värd om 101,5 år :)

Och ja, sydsverige är :thumbup:
Det man inte amorterar för kan man åka till Tyskland och köpa öl och vin för istället för att bo i Sundsvall och gå på bolaget :)
 
  • Gilla
Pytt och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.