Hur skönt känns det inte att kliva upp en solig lördag som denna och veta att man inte bor hos banken? d^_^b
 
Haha jag bor hos mina föräldrar istället det känns också rätt gött, ingen ränta, ingen måste betalning varje månad utan det betelas av i lugn och ro när pengar finns^^
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Men nu handlar ju inte denna skryttråd om folk som bor hos sina föräldrar, även om det är det billigaste alternativet :)

Den här tråden är till för oss som köpt hus för pengar vi haft, inte pengar som är någon annans.
 
A-O skrev:
Men nu handlar ju inte denna skryttråd om folk som bor hos sina föräldrar, även om det är det billigaste alternativet :)

Den här tråden är till för oss som köpt hus för pengar vi haft, inte pengar som är någon annans.
Beror väl på hur man ser det, jag har lika go känsla som er eftersom jag inte bor hos banken heller ;)
 
A-O skrev:
Men nu handlar ju inte denna skryttråd om folk som bor hos sina föräldrar, även om det är det billigaste alternativet :)

Den här tråden är till för oss som köpt hus för pengar vi haft, inte pengar som är någon annans.
Har du ärft pengar?
 
Sen kan man alltid diskutera vad som är mest ekonomiskt. Pengar till bolån är bland de billigaste pengarna som finns... Vet man vad man sysslar med så lånar man nog hellre lite till huset och låter det egna kapitalet arbeta in mer pengar.
 
  • Gilla
KB81 och 9 till
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
Har du ärft pengar?
Har fått pengar till min brf som de inte kräver tillbaka men kan vi betala tillbaka så vore det ju bra. Vilket innebär att det är ett "lån" som inte ligger hos banken och som jag inte behöver bry mig om alls förrens kanske då jag säljer, så jag äger ju min bostad, även om det är mina föräldrar som sett till att jag kan göra det^^
 
sir_erken skrev:
Sen kan man alltid diskutera vad som är mest ekonomiskt. Pengar till bolån är bland de billigaste pengarna som finns... Vet man vad man sysslar med så lånar man nog hellre lite till huset och låter det egna kapitalet arbeta in mer pengar.
Där kom den!

Dessa hobbyinvesterare som slår index år efter år och låter sina pengar jobba medan stackarna bor hos banken.

Edit:

Mest ekonomiskt är att inte ha något hus alls utan bo i en bsr med låg månadsavgift.
 
Redigerat:
hantverkare1:

Nej, det är pengar jag sparat ihop.

Nu är det ju ingen 20miljonersvilla i Stockholms skärgård som jag äger utan ett kataloghus från 70talet som är värt runt 600 000kr. :)
 
Redigerat:
A-O skrev:
Hur skönt känns det inte att kliva upp en solig lördag som denna och veta att man inte bor hos banken? d^_^b
Vad har du för hus och var bor du? Samt hur gammal är du?
 
Att bo på en gård man ärvt, och som har varit i släktens ägo, kontinuerligt bebodd (med endast 6 års uppehåll) sedan 1700-talet är också en rätt go känsla kan jag meddela.. :-)

Billigt att bo är det också! ;-)

(mina lån är hos csn.. Men det är en annan historia)
 
Redigerat:
Jag har en sutterängvilla på 112m2 på varje plan och bor i höjd med Sundsvall kan man säga.

Jag är 30
 
  • Gilla
hazzzard
  • Laddar…
A-O skrev:
Där kom den!

Dessa hobbyinvesterare som slår index år efter år och låter sina pengar jobba medan stackarna bor hos banken...
Var försiktig A-O!

Sånt där skryt (=sanningssägande) kan lätt väcka ont blod.

Vi i denna hemliga klubb försöker ligga lågt.
Ler bara lite i smyg när det diskuteras räntor och ränterabatter ;)
 
  • Gilla
Bure och 1 till
  • Laddar…
Trodde fler skulle hoppa på mig, men det kanske dröjer några dagar innan fler ser tråden?

:)
 
Ludwig skrev:
Att bo på en gård man ärvt, och som har varit i släktens ägo, kontinuerligt bebodd (med endast 6 års uppehåll) sedan 1700-talet är också en rätt go känsla kan jag meddela.. :-)

Billigt att bo är det också! ;-)

(mina lån är hos csn.. Men det är en annan historia)
Härligt.

Att du har lån hos csn betyder att du studerat och investerat i dig själv.
Att köpa ett hus för pengar man inte har hjälper bara bankerna att tjäna (ännu) mer pengar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.