Beror väl på hur man ser det, jag har lika go känsla som er eftersom jag inte bor hos banken hellerA-O skrev:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Sen kan man alltid diskutera vad som är mest ekonomiskt. Pengar till bolån är bland de billigaste pengarna som finns... Vet man vad man sysslar med så lånar man nog hellre lite till huset och låter det egna kapitalet arbeta in mer pengar.
Har fått pengar till min brf som de inte kräver tillbaka men kan vi betala tillbaka så vore det ju bra. Vilket innebär att det är ett "lån" som inte ligger hos banken och som jag inte behöver bry mig om alls förrens kanske då jag säljer, så jag äger ju min bostad, även om det är mina föräldrar som sett till att jag kan göra det^^hantverkare1 skrev:
Där kom den!sir_erken skrev:
Dessa hobbyinvesterare som slår index år efter år och låter sina pengar jobba medan stackarna bor hos banken.
Edit:
Mest ekonomiskt är att inte ha något hus alls utan bo i en bsr med låg månadsavgift.
Redigerat:
Att bo på en gård man ärvt, och som har varit i släktens ägo, kontinuerligt bebodd (med endast 6 års uppehåll) sedan 1700-talet är också en rätt go känsla kan jag meddela.. 
Billigt att bo är det också! ;-)
(mina lån är hos csn.. Men det är en annan historia)
Billigt att bo är det också! ;-)
(mina lån är hos csn.. Men det är en annan historia)
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Var försiktig A-O!A-O skrev:
Sånt där skryt (=sanningssägande) kan lätt väcka ont blod.
Vi i denna hemliga klubb försöker ligga lågt.
Ler bara lite i smyg när det diskuteras räntor och ränterabatter
Härligt.Ludwig skrev:
Att du har lån hos csn betyder att du studerat och investerat i dig själv.
Att köpa ett hus för pengar man inte har hjälper bara bankerna att tjäna (ännu) mer pengar.