D
M MetteKson skrev:
Om du gräver ur och sänker marknivån kan du skapa en våning till, och det är inte säkert detaljplanen tillåter. Du ändrar också byggnadshöjden som snuttjulle påpekar ovan. Kolla upp vad detaljplanen för området medger.

Uppfyller källarrummet utformningskraven för bostad enligt Boverkets byggregler, med avseende på bl a rumshöjd, ljusinsläpp mm?
Ojoj! Verkligen värdefulla kommentarer, stort tack!! Nej, fasiken detta har jag inte alls tänkt på!... Men det är nog relevant, för jag vet (dvs flera grannar har beklagat sig över) att detaljplanen är strikt. Super, detta måste jag absolut undersöka!

• Gilla
MetteKson
  • Laddar…
D
P Pons skrev:
Tycker absolut det kan vara en bra idé att gräva ut för att hamna i ”rätt” sökkategori. Tror vi fick vårat hus 15% billigare för den inredda källaren står som biarea (120+90).
Kul parantes är att vi fick höra att en tidigare ägare höjt tomten runt huset för att sänka taxeringsvärdet...
Intressant, tack! Ja, så tänkte jag också tills nyligen. Men jag har fått mycket bra input här i tråden och kan nog konstatera att det inte är alla som söker som jag på Hemnet, och att det kan ställa till det med just taxeringsvärden, detaljplaner osv, på sätt jag inte hade tänkt på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.