När jag lade upp den bilden så viste jag inte att ditt koppel var en del av en gv-shunt.
Men i den anslutna delen i gv-shunten är det liknande rör/kanal som i aktuella bilden, så funktionen är lika.

Med andra ord så kan du ignorera den aktuella bilden, den är inte aktuell för dig.
 
Demmpa Demmpa skrev:
När jag lade upp den bilden så viste jag inte att ditt koppel var en del av en gv-shunt.
Men i den anslutna delen i gv-shunten är det liknande rör/kanal som i aktuella bilden, så funktionen är lika.

Med andra ord så kan du ignorera den aktuella bilden, den är inte aktuell för dig.
👍
 
C
Demmpa Demmpa skrev:
Bakom följande lock finns förinställningen,
[bild]
Ja, det var precis det locket jag också tänkte på.

Angående termostat tänker jag att man använder den om det behövs för att få den karakteristik man vill ha. Annars kan man hoppa över den.
 
Väcker nytt liv i tråden då jag behöver förslag på vad jag ser i manualen. Jag tycker det ser ut som de justerar på samma ställe på punkt Bild av en ventiljusteringsinstruktion och motsvarande flödeskapacitetsgraf, trycksänkning och flödesmängder illustreras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En bild av ett papper, visar en teknisk ritning av rördelar och en flödesschema-tabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
6.1 och 7. 6.1 verkar vara någon justering av flödet och 7 inställningar för 1 resp. 2-rörs system. Blir inte riktigt klok på hur det hänger samman. Tackar på förhand för alla kloka tips.
 
Det är på sätt å vis samma ställe men ändå inte. Det är två olika skruvar, det är nämligen "skruv i skruv".
Vid den ena används "SW4", vid den andra "SW10".

SW4 = 4 mm insexnyckel
SW10 = 10 mm insexnyckel
 
Tack för det. Nu ser jag ju att det är olika storlekar på insexnycklarna. Hade totalt missat det. 😄
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.