P
Hej!
Jag har en sten i gräsmattan som sticker upp lite som jag ofta kör på med gräsklipparen. Idag tänkte jag att nu får det vara nog, även fast jag vet av erfarenhet att det är mycket mer jobb än man först tror. Några timmar senare visar det sig att det inte alls är en sten utan någon typ av betongkonstruktion som jag fått upp i marken. Hålet i marken blev så klart tio gånger större än jag först räknat med. Blev så nyfiken på vad det kan ha varit att jag måste fråga om någon vet vad det kan ha varit. Längst ner i den lilla baljan (eller vad man ska kalla det) sitter ett järnrör ingjutet.

• En grävd betongkonstruktion med en fyrkantig urgröpning och ingjutet järnrör längst ner, omgiven av gräs och jord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostig betongkonstruktion med ett järnrör ingjutet i botten, upptäckt under gräsmattan, som tidigare misstogs för en sten.
    Skapa konto
  • Betongkonstruktion med ingjutet järnrör uppgrävd från en gräsmatta; marken runtom är uppgrävd och jordig.
    Skapa konto
  • Betongkonstruktion i gräsmattan, delvis uppgrävd. Fyrkantig hålighet synlig, omgiven av gräs och jord. Eventuellt inslag av järnrör.
    Skapa konto
Svarar någon om du ropar i röret?

• Haha
Belastar och 1 till
  • Laddar…
Står det 4,8,15,16,23,42 på den?

• Gilla
  • Haha
Suvi5700 och 4 till
  • Laddar…
panodil panodil skrev:
Svarar någon om du ropar i röret?
Du tänker att det kan vara ett kinarör? 🤔

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.