H hempularen skrev:
Men vad menar du med "hittade svaret"?

Det ser väl rätt uppenbrat ut som en fråga man bör resonera sig fram till. Om du har hitta någon form av facit så har du ju inte lärt dig någonting.

En fråga av den typen är ju till för att man skall lära sig att lösa problem, och det gör man aldrig genom att hitta en färdig lösning. Man arbetar fram en lösning, skapar ny kunskap.
Jo men asså jag menade inte att jag satt med nåt färdigt facit o bara kopierade rakt av. Jag skrev lite klantigt när jag skrev hittade svaret, egentligen satt jag o testa fram och tillbaka tills jag fatta grejen. Tog lite tid men till slut såg jag hur det skulle va.

Så du har rätt i att man ska resonera sig fram, o det var också det jag gjorde. Tycker det är nyttigt när man kör fast lite, man blir ju tvungen att tänka i olika banor o det fastnar bättre i skallen då. När jag skrev hittade svaret så mena jag mer att jag lyckades knäcka det, inte att jag fick det serverat på nån tallrik. Men jag fattar vad du menar med att skriva löste istället.

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
Men kan du förmedla vad svaret är eller hur du skulle göra för att lösa uppgiften.

Jag som elektriker vill gärna veta vad som blev slutsvaret.

Jag själv tror.
1. Strömställare
2. Relä
3. Kontaktor
4. Tryckknapp

sen är det oklart i frågan då 2 saker ska kopplas ihop. Ska nr 1 och 4 vara både strömställare och tryckknapp. 2 och 3 relä och kontaktor.

Viktigt här är ju att du förstår vad du gjort och inte fick rätt för du testade dig fram sen går vidare.

Är det elektriler du ska bli så är det jätteviktigt att förstå vad man håller på med.

Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jalal Zada Jalal Zada skrev:
Jo men asså jag menade inte att jag satt med nåt färdigt facit o bara kopierade rakt av. Jag skrev lite klantigt när jag skrev hittade svaret, egentligen satt jag o testa fram och tillbaka tills jag fatta grejen. Tog lite tid men till slut såg jag hur det skulle va.

Så du har rätt i att man ska resonera sig fram, o det var också det jag gjorde. Tycker det är nyttigt när man kör fast lite, man blir ju tvungen att tänka i olika banor o det fastnar bättre i skallen då. När jag skrev hittade svaret så mena jag mer att jag lyckades knäcka det, inte att jag fick det serverat på nån tallrik. Men jag fattar vad du menar med att skriva löste istället.
Men hur gjorde du då? Dina svar på frågan om hur du gjorde är ganska kryptiska.

K karkka skrev:
Men kan du förmedla vad svaret är eller hur du skulle göra för att lösa uppgiften.

Jag som elektriker vill gärna veta vad som blev slutsvaret.

Jag själv tror.
1. Strömställare
2. Relä
3. Kontaktor
4. Tryckknapp

sen är det oklart i frågan då 2 saker ska kopplas ihop. Ska nr 1 och 4 vara både strömställare och tryckknapp. 2 och 3 relä och kontaktor.

Viktigt här är ju att du förstår vad du gjort och inte fick rätt för du testade dig fram sen går vidare.

Är det elektriler du ska bli så är det jätteviktigt att förstå vad man håller på med.
Alla är en typ av elkopplare som öppnar och sluter en krets

Jalal Zada Jalal Zada skrev:
egentligen satt jag o testa fram och tillbaka tills jag fatta grejen. Tog lite tid men till slut såg jag hur det skulle va.

Så du har rätt i att man ska resonera sig fram, o det var också det jag gjorde.
Du provade alltså alla kombinationer tills det blev rätt?

J J-banan skrev:
Alla är en typ av elkopplare som öppnar och sluter en krets
Ja det stämmer ju. Men var resten bara att para ihop. Då får man 2 namn till varje bild.

K karkka skrev:
Ja det stämmer ju. Men var resten bara att para ihop. Då får man 2 namn till varje bild.
Exakt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.