3 125 läst ·
36 svar
3k läst
36 svar
Vet någon hur ska para ihop dem
Tja, lite skum är den, det finns en slamkrypare med skulle jag säga.
Men inte så väldigt skum ändå.
Frågan är som den är för att det finns olika saker som kan kallas ungefär samma.
Oavsett anser jag inte att det alls än någon bra fråga, jag undrar lite över vad man egentligen lär sig här.
Men inte så väldigt skum ändå.
Frågan är som den är för att det finns olika saker som kan kallas ungefär samma.
Oavsett anser jag inte att det alls än någon bra fråga, jag undrar lite över vad man egentligen lär sig här.
Herr Mikael i första hand det är jag själv som ska tar reda på svaret , jag förstår att det är min uppgift ( skoluppgift) , tror mig ingen av mina lärare kunde svara på frågan, har själv försökt på 100 olika sätt, frågade även mina duktiga skolkamrater jag menar på ( utbildningen) ingen kunde svaret , frågade Chat GPT har kompisar som är elektriker i många år kunde inte heller , jag tänkte prova på här, kanske jag får svar, jag vill absolut inte, hela tiden tar en sån bild och lägger ut här, du kan också läsa alla kommentarsfälten , ingen kunde svara, denna sorts uppgift är speciell. Men jag ger aldrig upp, Jag uppskattar och är tacksam på alla som har kommenterat och försökte hjälpa mig med svaret. Jag ska även vissa lärarna vart fick jag svaret.Mikael_L skrev:
Men du har fortfarande inte presenterat en uns av din egna tankar.Jalal Zada skrev:
Herr Mikael i första hand det är jag själv som ska tar reda på svaret , jag förstår att det är min uppgift ( skoluppgift) , tror mig ingen av mina lärare kunde svara på frågan, har själv försökt på 100 olika sätt, frågade även mina duktiga skolkamrater jag menar på ( utbildningen) ingen kunde svaret , frågade Chat GPT har kompisar som är elektriker i många år kunde inte heller , jag tänkte prova på här, kanske jag får svar, jag vill absolut inte, hela tiden tar en sån bild och lägger ut här, du kan också läsa alla kommentarsfälten , ingen kunde svara, denna sorts uppgift är speciell. Men jag ger aldrig upp, Jag uppskattar och är tacksam på alla som har kommenterat och försökte hjälpa mig med svaret. Jag ska även vissa lärarna vart fick jag svaret.
Det är dem vi måste börja med, om det ska bli någon slags undervisning här.
Har du någon tanke, med egna ord, vad de 4 bilderna föreställer?
Jag har kommit i kontakt med Learnware tidigare, när jag vickat som lärare, och jag kan väl säga att jag är inte alls odelat postitiv till det materialet.
Men det är väl främst ojämnt, ibland är det bra, ibland är det mest knepigt.
edit:
Och du behöver inte "herra" mig, du kan gärna dua mig, jag är en väldigt anspråkslös person.
Det är bara en enkel uppgift för att visa några olika typer av kopplingsanordningar man kan stöta på.
elkopplare/switching device
apparat som är avsedd att sluta och öppna en eller flera strömbanor med öppningsbara kontakter (mekanisk elkopplare) eller på elektronisk väg (elektronisk elkopplare)
[441-14-01]
Strömställare
Relä
Kontaktor
Tryckknapp och alla är elkopplare.
elkopplare/switching device
apparat som är avsedd att sluta och öppna en eller flera strömbanor med öppningsbara kontakter (mekanisk elkopplare) eller på elektronisk väg (elektronisk elkopplare)
[441-14-01]
Strömställare
Relä
Kontaktor
Tryckknapp och alla är elkopplare.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 851 inlägg
Detta är faktiskt lite intressant. Hur gör du för att misslyckas? Den enda möjlighet jag ser för att misslyckas hitta det rätta svaret är att du ställt samma fråga till dem som du ställde till oss. Har du provat att ställa frågan t.ex vad en "elkopplare" är, eller vad som är skillnaden mellan ett relä och en kontaktor? Första sökträffen ger mig allt jag behöver veta.Jalal Zada skrev:
Herr Mikael i första hand det är jag själv som ska tar reda på svaret , jag förstår att det är min uppgift ( skoluppgift) , tror mig ingen av mina lärare kunde svara på frågan, har själv försökt på 100 olika sätt, frågade även mina duktiga skolkamrater jag menar på ( utbildningen) ingen kunde svaret , frågade Chat GPT har kompisar som är elektriker i många år kunde inte heller , jag tänkte prova på här, kanske jag får svar, jag vill absolut inte, hela tiden tar en sån bild och lägger ut här, du kan också läsa alla kommentarsfälten , ingen kunde svara, denna sorts uppgift är speciell. Men jag ger aldrig upp, Jag uppskattar och är tacksam på alla som har kommenterat och försökte hjälpa mig med svaret. Jag ska även vissa lärarna vart fick jag svaret.
1-4 är alla en typ av elkopplare, då har du alternativ 1 klart, sen för alternativ 2 ska du lokalisera strömställare, reläet, kontaktor och tryckknapp..Jalal Zada skrev:
Oki, det handlar om det okända programmet miss rainbågeMikael_L skrev:
Men du har fortfarande inte presenterat en uns av din egna tankar.
Det är dem vi måste börja med, om det ska bli någon slags undervisning här.
Har du någon tanke, med egna ord, vad de 4 bilderna föreställer?
Jag har kommit i kontakt med Learnware tidigare, när jag vickat som lärare, och jag kan väl säga att jag är inte alls odelat postitiv till det materialet.
Men det är väl främst ojämnt, ibland är det bra, ibland är det mest knepigt.
edit:
Och du behöver inte "herra" mig, du kan gärna dua mig, jag är en väldigt anspråkslös person.
Usch vad skrämande att de som ska lära ut detta inte kan reda ut frågorna i utbildnings materialet.
Hur ska då vårat säkra system med elekriker i framtiden vara säkert?
Hur ska då vårat säkra system med elekriker i framtiden vara säkert?
Då får du nog ta och säga svaret om alla läraren samt klasskamrater inte kunde lösa frågan.Jalal Zada skrev:
Tyckte själv frågan var lite märkligt ställd och det är väl där problemet ligger. För alla här som är elektriker eller har minsta lilla elkunskap vet ju svaret på frågan, det skulle inte förvåna mig, om problemet är hur det ska utföras på datorn för att få rätt svar. Ska det dras streck, flytta texten osv.
Moderator
· Stockholm
· 57 842 inlägg
Men vad menar du med "hittade svaret"?
Det ser väl rätt uppenbrat ut som en fråga man bör resonera sig fram till. Om du har hitta någon form av facit så har du ju inte lärt dig någonting.
En fråga av den typen är ju till för att man skall lära sig att lösa problem, och det gör man aldrig genom att hitta en färdig lösning. Man arbetar fram en lösning, skapar ny kunskap.
Det ser väl rätt uppenbrat ut som en fråga man bör resonera sig fram till. Om du har hitta någon form av facit så har du ju inte lärt dig någonting.
En fråga av den typen är ju till för att man skall lära sig att lösa problem, och det gör man aldrig genom att hitta en färdig lösning. Man arbetar fram en lösning, skapar ny kunskap.