11 032 läst ·
29 svar
11k läst
29 svar
Verktygsimporten.se = slut ?
Nu verkar verktygsimporten vara på gång igen.
" I skrivandets stund är vår nya webshop under utveckling och beräknas vara klar till månadsskiftet februari/mars. Så i början av mars månad kommer vi att ha premiär för nya verktygsimporten."
" I skrivandets stund är vår nya webshop under utveckling och beräknas vara klar till månadsskiftet februari/mars. Så i början av mars månad kommer vi att ha premiär för nya verktygsimporten."
[U]Titta bara på ett företag som Ahlsells, innan du har tagit dig in i deras butik så har du sett 3 varningsskyltar om att dom inte säljer till privatpersoner. Så in i bomben löjligt.[/U]
Så står det att läsa i ett tidigare inlägg. Det är fel!
De säljer till privatperson om denne betalar med kort eller mot faktura. Jag tvivlar på att Du korrekt återger texten på varningsskylten.
per
Så står det att läsa i ett tidigare inlägg. Det är fel!
De säljer till privatperson om denne betalar med kort eller mot faktura. Jag tvivlar på att Du korrekt återger texten på varningsskylten.
per
Detta stämmer men här i Kiruna är det ändå "inofficiellt", Ahlsell säljer endast till företag, men om man kommer överens med säljarna så kan de göra undantag och sälja till privata, MEN det går inte att beställa varor som privatperson utan endast köpa det som finns i butiken.pernitta skrev:[U]Titta bara på ett företag som Ahlsells, innan du har tagit dig in i deras butik så har du sett 3 varningsskyltar om att dom inte säljer till privatpersoner. Så in i bomben löjligt.[/U]
Så står det att läsa i ett tidigare inlägg. Det är fel!
De säljer till privatperson om denne betalar med kort eller mot faktura. Jag tvivlar på att Du korrekt återger texten på varningsskylten.
per
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Konstigt, på nätet skriver de: Ahlsells butiker finns över hela landet. De är öppna bara för dig som yrkesman inom vvs, el, bygg, industri, fastighetsförnödenheter samt VA & elnät.pernitta skrev:[U]Titta bara på ett företag som Ahlsells, innan du har tagit dig in i deras butik så har du sett 3 varningsskyltar om att dom inte säljer till privatpersoner. Så in i bomben löjligt.[/U]
Så står det att läsa i ett tidigare inlägg. Det är fel!
De säljer till privatperson om denne betalar med kort eller mot faktura. Jag tvivlar på att Du korrekt återger texten på varningsskylten.
per
Det tolkar iallafall inte jag, som att de är öppna för privatpersoner, oavsett hur man betalar...
Det skulle vara intressant att veta om de har stöd i lagen för att stänga ute vanliga konsumenter.Snailman skrev:
Kan inte tänka mig annat än att dom säljer till vilka dom vill.....(så länge det inte är etiskt eller religöst diskriminerande)
Är de seriösa? Om man läser under frakt och returer står där:
"Öppet köp. Du har öppet köp på alla lagerprodukter i 5 dagar från det att du mottagit varan"
Om man köper nåt via postorder eller internet i Sverige har man väl alltid 14 dagar på sig?
Mvh
Kent
"Öppet köp. Du har öppet köp på alla lagerprodukter i 5 dagar från det att du mottagit varan"
Om man köper nåt via postorder eller internet i Sverige har man väl alltid 14 dagar på sig?
Mvh
Kent
Det beror ju på hur man vill leka med termen "öppet köp" men oavsett deras tolkning så är det ju ett oseriöst budskap. Just rätten till "öppet köp" är ju inget som är reglerat i lag.
När det gäller t ex köp över internet, i Sverige, så gäller Distans- och hemförsäljningslagen (sedan 1 april 2005) vilken ger en ångerrätt på 14 dagar.
Konsumentverket/KO - Om distans- och hemförsäljningslagen
Att man själv i detta läge får betala returkostnaden är helt riktigt.
Om man vill bedriva en seriös verksamhet så bör man förstås informera om att Distans- och hemförsäljningslagen gäller och i synnerhet ångerrätten. Allt annat ger bara ett oseriöst intryck tycker jag.
När det gäller t ex köp över internet, i Sverige, så gäller Distans- och hemförsäljningslagen (sedan 1 april 2005) vilken ger en ångerrätt på 14 dagar.
Konsumentverket/KO - Om distans- och hemförsäljningslagen
Att man själv i detta läge får betala returkostnaden är helt riktigt.
Om man vill bedriva en seriös verksamhet så bör man förstås informera om att Distans- och hemförsäljningslagen gäller och i synnerhet ångerrätten. Allt annat ger bara ett oseriöst intryck tycker jag.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
puttar upp denna tråd! såg nu att dom har lite priser på festool prylar
3995:- för en ts55 EBQ Plus, nog inte många firmor som kan mäta sej med det priset , synd att man gav 6000 själv för sin 
Jag tycker det verkar hur oseriöst som helst!! Detta har stått på deras hemsida i flere månader:
"Det är inte riktigt premiärdags än. Men väl nära! Inom kort så kommer vi att bygga klart vår webbutik och du som kund kommer då att kunna börja handla hos oss."
Jag kommer inte riktigt ihåg när de började skriva, att nu kommer det hända grejor, men innan jul var det iaf.
Sänksågen är väl inte så billig heller. Jag menar sms service kostar den iofs. 900 mer, men gissa vart jag läggar mina pengar, plus det går säkert handla lite med sms.
mvh
Kent
"Det är inte riktigt premiärdags än. Men väl nära! Inom kort så kommer vi att bygga klart vår webbutik och du som kund kommer då att kunna börja handla hos oss."
Jag kommer inte riktigt ihåg när de började skriva, att nu kommer det hända grejor, men innan jul var det iaf.
Sänksågen är väl inte så billig heller. Jag menar sms service kostar den iofs. 900 mer, men gissa vart jag läggar mina pengar, plus det går säkert handla lite med sms.
mvh
Kent
Ahlsells säljer INTE till privatpersoner. Det står skyltar i entredörren om detta och om du frågar i kassan så säger de nej.pernitta skrev:[U]Titta bara på ett företag som Ahlsells, innan du har tagit dig in i deras butik så har du sett 3 varningsskyltar om att dom inte säljer till privatpersoner. Så in i bomben löjligt.[/U]
Så står det att läsa i ett tidigare inlägg. Det är fel!
De säljer till privatperson om denne betalar med kort eller mot faktura. Jag tvivlar på att Du korrekt återger texten på varningsskylten.
per
Det finns två stora anledningar till detta, 1: slippa konsumentköplagen. 2: Ahlsells ordinare kunder blir upprörda över att grossister saäljer direkt till privatpersoner.
Besök en Ahlsells butik så ser du skyltarna klart och tydligt.
Mvh
Klicka här för att svara