Nu verkar verktygsimporten vara på gång igen.

" I skrivandets stund är vår nya webshop under utveckling och beräknas vara klar till månadsskiftet februari/mars. Så i början av mars månad kommer vi att ha premiär för nya verktygsimporten."
 
Det är väl bara en uppfräschning av texten för att det ska låta som att det är på gång =(
 
[U]Titta bara på ett företag som Ahlsells, innan du har tagit dig in i deras butik så har du sett 3 varningsskyltar om att dom inte säljer till privatpersoner. Så in i bomben löjligt.[/U]

Så står det att läsa i ett tidigare inlägg. Det är fel!

De säljer till privatperson om denne betalar med kort eller mot faktura. Jag tvivlar på att Du korrekt återger texten på varningsskylten.

per
 
pernitta skrev:
[U]Titta bara på ett företag som Ahlsells, innan du har tagit dig in i deras butik så har du sett 3 varningsskyltar om att dom inte säljer till privatpersoner. Så in i bomben löjligt.[/U]

Så står det att läsa i ett tidigare inlägg. Det är fel!

De säljer till privatperson om denne betalar med kort eller mot faktura. Jag tvivlar på att Du korrekt återger texten på varningsskylten.

per
Detta stämmer men här i Kiruna är det ändå "inofficiellt", Ahlsell säljer endast till företag, men om man kommer överens med säljarna så kan de göra undantag och sälja till privata, MEN det går inte att beställa varor som privatperson utan endast köpa det som finns i butiken.
 
Du kan säkert beställa för senare leverans om Du förskottsbetalar.

Referera till mig, och säg till dom att dom ändrar EN skylt och tar ner de andra. Informera dom vidare om, att butiken är till för Dig och ingen annan!

per
 
Snailman
pernitta skrev:
[U]Titta bara på ett företag som Ahlsells, innan du har tagit dig in i deras butik så har du sett 3 varningsskyltar om att dom inte säljer till privatpersoner. Så in i bomben löjligt.[/U]

Så står det att läsa i ett tidigare inlägg. Det är fel!

De säljer till privatperson om denne betalar med kort eller mot faktura. Jag tvivlar på att Du korrekt återger texten på varningsskylten.

per
Konstigt, på nätet skriver de: Ahlsells butiker finns över hela landet. De är öppna bara för dig som yrkesman inom vvs, el, bygg, industri, fastighetsförnödenheter samt VA & elnät.

Det tolkar iallafall inte jag, som att de är öppna för privatpersoner, oavsett hur man betalar...
 
Snailman skrev:
Konstigt, på nätet skriver de: Ahlsells butiker finns över hela landet. De är öppna bara för dig som yrkesman inom vvs, el, bygg, industri, fastighetsförnödenheter samt VA & elnät.

Det tolkar iallafall inte jag, som att de är öppna för privatpersoner, oavsett hur man betalar...
Det skulle vara intressant att veta om de har stöd i lagen för att stänga ute vanliga konsumenter.
 
Kan inte tänka mig annat än att dom säljer till vilka dom vill.....(så länge det inte är etiskt eller religöst diskriminerande)
 
P
nu verkar dom ha fått upp en ny sida iaf :) ser spännande ut va dom kommer o ha att erbjuda
 
Är de seriösa? Om man läser under frakt och returer står där:

"Öppet köp. Du har öppet köp på alla lagerprodukter i 5 dagar från det att du mottagit varan"

Om man köper nåt via postorder eller internet i Sverige har man väl alltid 14 dagar på sig?

Mvh


Kent
 
Det beror ju på hur man vill leka med termen "öppet köp" men oavsett deras tolkning så är det ju ett oseriöst budskap. Just rätten till "öppet köp" är ju inget som är reglerat i lag.

När det gäller t ex köp över internet, i Sverige, så gäller Distans- och hemförsäljningslagen (sedan 1 april 2005) vilken ger en ångerrätt på 14 dagar.
Konsumentverket/KO - Om distans- och hemförsäljningslagen

Att man själv i detta läge får betala returkostnaden är helt riktigt.

Om man vill bedriva en seriös verksamhet så bör man förstås informera om att Distans- och hemförsäljningslagen gäller och i synnerhet ångerrätten. Allt annat ger bara ett oseriöst intryck tycker jag.
 
Spännande och se vad de kommer att ha för priser på Festool och Makita =)
 
P
puttar upp denna tråd! såg nu att dom har lite priser på festool prylar :rolleyes: 3995:- för en ts55 EBQ Plus, nog inte många firmor som kan mäta sej med det priset , synd att man gav 6000 själv för sin :(
 
Jag tycker det verkar hur oseriöst som helst!! Detta har stått på deras hemsida i flere månader:

"Det är inte riktigt premiärdags än. Men väl nära! Inom kort så kommer vi att bygga klart vår webbutik och du som kund kommer då att kunna börja handla hos oss."

Jag kommer inte riktigt ihåg när de började skriva, att nu kommer det hända grejor, men innan jul var det iaf.

Sänksågen är väl inte så billig heller. Jag menar sms service kostar den iofs. 900 mer, men gissa vart jag läggar mina pengar, plus det går säkert handla lite med sms.

mvh

Kent
 
pernitta skrev:
[U]Titta bara på ett företag som Ahlsells, innan du har tagit dig in i deras butik så har du sett 3 varningsskyltar om att dom inte säljer till privatpersoner. Så in i bomben löjligt.[/U]

Så står det att läsa i ett tidigare inlägg. Det är fel!

De säljer till privatperson om denne betalar med kort eller mot faktura. Jag tvivlar på att Du korrekt återger texten på varningsskylten.

per
Ahlsells säljer INTE till privatpersoner. Det står skyltar i entredörren om detta och om du frågar i kassan så säger de nej.
Det finns två stora anledningar till detta, 1: slippa konsumentköplagen. 2: Ahlsells ordinare kunder blir upprörda över att grossister saäljer direkt till privatpersoner.

Besök en Ahlsells butik så ser du skyltarna klart och tydligt.

Mvh
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.