20 972 läst ·
89 svar
21k läst
89 svar
Verktyg som du blir GLAD av att använda!
Kan tänka mig att den går nåt jävulskt jämnt och fintDan_Johansson skrev:
Tror inte du skulle bli missnöjd med en Stahlwerk, men om du har en svets som fungerar bra (och lär göra det i många år) och inte faktiskt har ett behov av en acdc så hade jag inte bytt..
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Idag blev jag glad över dyckerpickan! Hade varit ännu gladare om den sagt till när det tog slut dyckert
Bara en enkel Senco S200BN, men den är mycket vassare än mig på att slå in småspik!
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Jag har beskurit ett äppelträd och jag får väl säga att jag är barnsligt förtjust i japansågen från Lidl... Bättre än Bahco på färskt virke och det rätta filmiska schliiing-et!!! Att den tar 15mm grenar i ett drag är bara en bonus. För ljudet är klart viktigast!
Medlem
· Västra götaland
· 16 inlägg
Kompletterar med senaste blocket fyndet!
Kemppi miniarc evo 180. Liten & kompakt, 220 och hf tig.
Underbar maskin
Kemppi miniarc evo 180. Liten & kompakt, 220 och hf tig.
Underbar maskin
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Medlem
· Västra götaland
· 16 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 419 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 419 inlägg
Att det är kul att åstadkomma saker med hjälp av verktyg är vi nog alla överens om men att bli glad/ha roligt att bara använda verktygen är inte riktigt samma. Finns säkert fler men det första jag kommer på är kontursågen. Den är inte särskilt "användbar" eller viktig som verktyg men den är rolig, riktig terapisyssla att stå och såga då den kräver full fokus och lungt tempo.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Roligast är väl alltid senaste verktyget, nya gersågen med feta sågbordet har gjort min vecka
Sen måste jag få säga att ett multiverktyg ger en riktig WOW känsla första gången, fick låna en till fjolårets altanbygge med massa små knepiga ursågningar på stolpar, mm. Makita 18V, då var jag glad!
Sen måste jag få säga att ett multiverktyg ger en riktig WOW känsla första gången, fick låna en till fjolårets altanbygge med massa små knepiga ursågningar på stolpar, mm. Makita 18V, då var jag glad!
Meeen du..! Du är ju perfekt och kapa granarna! och sen klyva dom! Hittat didFairlane skrev:
Jo, jag kan också dela i fyra, men det tillför inget på sådana monster. Jag är ändå rätt imponerad av vad den lilla klyven klarar av. På 25 minuter var allt klyvt i fina delar. Större delar än den där orkar jag ändå knappt få upp.
Klart kul är det också. Dock kommer det en gren på 8-10 cm i diameter så blir det tufft.
Klicka här för att svara