Är det smartare att sätta ett T-kors, gå vidare upp med 15 och sedan 15x10 som jag ansluter flexslangen mot (som kallvatten-kopplingen). Och plugga änden på Oras diskmaskinsavstängningen?

Krilleman
B byggly skrev:
Vad skulle du rekommendera istället? Jag förstår inte vilka delar som jag behöver och vad som blir bäst sätt att ansluta flexslangen från blandaren mot diskmaskinavstängings-mojängens ände.
Du behöver en klämringsände som är godkänd för att dra slätända av mässing. Som tex Vatette.

Du har fått två förslag av mig ovan. 😳

• Gilla
byggly
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Du behöver en klämringsände som är godkänd för att dra slätända av mässing. Som tex Vatette.

Du har fått två förslag av mig ovan. 😳
Sorry, jag som är VVS-trög! Tack för ditt tålamod.

Jag tycker detta förslaget lät bra, men halvkoppligen kommer inte att passa mot min flexslang då den är 10 mm. Önskar att jag hade förstått vad jag behöver istället, men det gör jag inte 😬

”Trio övergång 10x15 med planpackning:
RSK: 8187017

Sen halvkoppling 10xR15 Vatette:
RSK: 1946631”

Krilleman
B byggly skrev:
Sorry, jag som är VVS-trög! Tack för ditt tålamod.

Jag tycker detta förslaget lät bra, men halvkoppligen kommer inte att passa mot min flexslang då den är 10 mm. Önskar att jag hade förstått vad jag behöver istället, men det gör jag inte 😬

”Trio övergång 10x15 med planpackning:
RSK: 8187017

Sen halvkoppling 10xR15 Vatette:
RSK: 1946631”
Varför skulle inte halvkopplingen 10mm passa?

Blir precis samma sak fast på min bild är det 10mm kopparrör till blandaren.

Installationen visar en 10mm halvkoppling av kopparrör ansluten till en blandare i ett rörsystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krilleman Krilleman skrev:
Varför skulle inte halvkopplingen 10mm passa?

Blir precis samma sak fast på min bild är det 10mm kopparrör till blandaren.

[bild]
Nu förstår jag vart jag tänkte fel! Tänkte att det var 15 mot blandaren i förslaget 😅 Bra att vi redde ut det så jag kunde inse mitt misstag.

Stort tack för din hjälp! 😘

• Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.