N neo11 skrev:
Jag köpte loss mitt, så jag slapp månadsavgiften.
Men har säkert redan diskuterats flera gånger.
Ville bara påpeka för dom som inte läser alla inlägg
Jag vill ha brandtjänsten, men antar det är allt eller inget?
 
N
Ja, såklart.
Men du får ju larmet till din telefon, men kanske med någon fördröjning.
 
N neo11 skrev:
Ja, såklart.
Men du får ju larmet till din telefon, men kanske med någon fördröjning.
Hur funkar det?
 
U ullak40 skrev:
Instämmer! Ringde för att Säga upp idag, var bara nr 32 i kön.
Gav upp efter 15 minuter, då var jag nr 22 i kön.
Hade Verisure tidigare, de tog 800kr för byte av batteri jag kunde köpa för 30-40kr…
Då var valet lätt….
 
K Kris1 skrev:
Jag vill ha brandtjänsten, men antar det är allt eller inget?
Men, brandlarm kostar ju inte mycket idag o är en engångs kostnad
 
K Kaptenz skrev:
Men, brandlarm kostar ju inte mycket idag o är en engångs kostnad
Tänkte på ett uppkopplat mot operatör
 
Idag ringde de upp igen, men jag sa att jag inte var intresserad av att betala för en ny basenhet.
Han gick då ner i pris ett par gånger men jag sa nej. Sedan avslutade vi samtalet utan att något bestämts. Han skulle återkomma vid ett senare tillfälle.
 
N
Jag sa upp mitt, dagen innan uppsägning ringde dom med ett jättebra erbjudande.
Jag sa nej, nu friköpt. Ej larmcentral, men fungerar likadant.
Utan månadskostnad.
Vet dock inte vad som händer när 2g/3g släcks ner, det visar sig.
Larmet är 10 år gammalt.
 
De ringde och mailade min fru i detta ärende. Vi svarade per mail att vi förutsätter att de står kostnaden för utbyte av basenhet eftersom det är deras utrustning och vi betalar en (väl tilltagen) månadskostnad för tjänsten. Får se vad de svarar. Med tanke på detta forums räckvidd tror jag att det är bra om alla som läser detta agerar likadant så vi tillsammans ökar vår konsumentmakt.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Nu fick vi svar; de gör ett ”undantag” för oss och står för hela kostnaden för utbyte av huvudenhet. De som råkar läsa denna tråd kommer alltså att spara ett par tusenlappar, baserat på detta och andras svar.
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
N
Fick uppgraderat systemet i december:
1 kameradetektor
4 videodetektorer
3 rökdetektorer
1 vibrationsdetektor
1 larmpanel med röst
1 larmbricka
1 huvudenhet

Skulle kostat 21 910:-, men kostnaden var 0:- då jag sagt att vi inte var i behov av uppgradering. Man inflikade att befintligt system 3G skulle försvinna och det nya är anpassat för 5G om jag minns rätt.

Har tidigare flera gånger fått propåer, men skulle då ha kostar varierande belopp beroende på eventuell ”rabatt”.
 
N Nephew skrev:
Fick uppgraderat systemet i december:
1 kameradetektor
4 videodetektorer
3 rökdetektorer
1 vibrationsdetektor
1 larmpanel med röst
1 larmbricka
1 huvudenhet

Skulle kostat 21 910:-, men kostnaden var 0:- då jag sagt att vi inte var i behov av uppgradering. Man inflikade att befintligt system 3G skulle försvinna och det nya är anpassat för 5G om jag minns rätt.

Har tidigare flera gånger fått propåer, men skulle då ha kostar varierande belopp beroende på eventuell ”rabatt”.
Då får du också en känsla av hur bra avans verisure har på både produkter och abbonemang när de kan stryka en faktura på 20 000kr och nöja sig med abbonemangsintäkterna.
 
  • Gilla
djac och 7 till
  • Laddar…
N neo11 skrev:
Jag sa upp mitt, dagen innan uppsägning ringde dom med ett jättebra erbjudande.
Jag sa nej, nu friköpt. Ej larmcentral, men fungerar likadant.
Utan månadskostnad.
Vet dock inte vad som händer när 2g/3g släcks ner, det visar sig.
Larmet är 10 år gammalt.
Det som händer när 2/3G stängs ned är att du tappar redundansen som den uppkopplingen ger i händelse av att ethernetuppkopplingen drabbas av avbrott. Så länge det fasta bredbandet är anslutet till basenheten och har internetåtkomst kommer det att fungera som vanligt. Eventuella SMS-aviseringar skickas ju inte från basenheten utan från Verisures servrar och dessa SMS köper man i bulk från Verisure om man använder exempelvis Safeland med ett frikopplat larm.
 
Nu ringde dom mig idag och erbjöd sig byta basstationen och mina två rökdekterorer för 900 kr.
Sa som det var att jag behöver betänker tid då jag vet inte om jag kommer ha dom kvar eller inte.
Det enda jag egentligen är ute är ett automatisk röklarm.
 
E EB2 skrev:
Nu fick vi svar; de gör ett ”undantag” för oss och står för hela kostnaden för utbyte av huvudenhet. De som råkar läsa denna tråd kommer alltså att spara ett par tusenlappar, baserat på detta och andras svar.
Bara stå på sig, inte kundens fel eller problem att basenheten inte fungerar med 4/5G nätet. Vägrade också betala, sa bara det får de stå för annars säger jag upp det. Killen bad att få återkomma, och det gjorde han, och jag fick bytet av basenheten gratis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.