Hej
Jag håller på att bygga en fristående veranda som har 8 graders lutning. Jag skulle helst vilja ha plåttak med fantomprofil till detta och undrar om detta är möjligt?

Ser fram emot era svar...
 
Hej Ugrash!

Ingen fara att använda fantompannor vid 8° lutning, ströläkten lägger du precis över takreglarna samt samt 100mm från vindskivorna, bärläkt på varje rad, som jag gjort (se bild) från första bärläkten till andra (nerefrån) cc 250 sedan cc 350 o.s.v.

Tänk på bärigheten i öviga konstruktionen bara.

Mvh Custard
 
  • DSC00320.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack så mycket för hjälpen Custard. Ser fint ut på bilden!

Jag kör nog plåttak med phantomprofil eftersom huvudbyggnad och bodar har det. Så blir det enhetligt!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.