Hej!
Har skaffat ett växthus från Skånska (Juliana, Halls) med tillhörande VEntomax taköppnare.
Har installerat enligt beskrivning men blir inte klok på hur jag ska ställa in temperaturen. Grundinställningen är ju att det ska vara lika mycket gänga uppe som nere, om man tittar framifrån och cylindern pekar ner mot marken.
Börjar jag skruva så rör blir det antingen mer eller mindre gänga där uppe och taket rör sig lite upp eller nere.
Om jag vill öppna så sent som möjligt och stänga så tidigt som möjligt, hur ska jag vrida då?
Problemet är att växthuset stänger alldeles för sent och all den goa varma luften från dagen släpps ut alldeles för tidigt. Nu är det +16 i växthuset och taket är ännu inte stängt. Det är snabbt med att öppna på förmiddagen då det snabbt blir 35 grader. Men vill stänga snabbt, då vi har chili och annat där inne som inte gillar kyla.