Har en eternitventilkanal från badrum (där det sitter en PAX-fläkt idag) upp till skorsten. Har tagit en bild av hur det ser ut uppifrån. Jag ser att kanalen är lite nött i kanten och undrar därför hur stort (om något) problem denna kanal egentligen är med tanke på asbest? Borde jag satsa på att ta bort kanalen helt eller är det säkert att låta den sitta som den är?