2 202 läst ·
1 svar
2k läst
1 svar
VENTILERAT GOLV KÄLLARE
HEJ!
Jag har ett hus byggt 1965. Källarplattan är gjuten direkt på mark. Golvytan består till största del av plastmatta, vilket är en dålig idé. Min plan är att lägga in ett ventilerat golv i hela källaren (som är ca 80 kvm2) (gärna med golvvärme). Jag tycker att det är svårt att hitta information där olika lösningar jämförs avseende pris och funktion! När jag googlar på ämnet finns mestadels information från respektive företag. Någon som vet var jag kan hitta en oberoende jämförelse/studier på vilken lösning som är bäst? Om inte: ge mig era erfarenheter av platon, byggmax platonkopia, nivelle, granab, optivent, jape, subfloor eller andra fabrikat!
Med vänlig hälsning/E
Jag har ett hus byggt 1965. Källarplattan är gjuten direkt på mark. Golvytan består till största del av plastmatta, vilket är en dålig idé. Min plan är att lägga in ett ventilerat golv i hela källaren (som är ca 80 kvm2) (gärna med golvvärme). Jag tycker att det är svårt att hitta information där olika lösningar jämförs avseende pris och funktion! När jag googlar på ämnet finns mestadels information från respektive företag. Någon som vet var jag kan hitta en oberoende jämförelse/studier på vilken lösning som är bäst? Om inte: ge mig era erfarenheter av platon, byggmax platonkopia, nivelle, granab, optivent, jape, subfloor eller andra fabrikat!
Med vänlig hälsning/E
Hej,E emboo skrev:HEJ!
Jag har ett hus byggt 1965. Källarplattan är gjuten direkt på mark. Golvytan består till största del av plastmatta, vilket är en dålig idé. Min plan är att lägga in ett ventilerat golv i hela källaren (som är ca 80 kvm2) (gärna med golvvärme). Jag tycker att det är svårt att hitta information där olika lösningar jämförs avseende pris och funktion! När jag googlar på ämnet finns mestadels information från respektive företag. Någon som vet var jag kan hitta en oberoende jämförelse/studier på vilken lösning som är bäst? Om inte: ge mig era erfarenheter av platon, byggmax platonkopia, nivelle, granab, optivent, jape, subfloor eller andra fabrikat!
Med vänlig hälsning/E
jag har precis använt Subfloor på ca 24 m2. Ganska smidigt, mycket prisvärt och enkelt. Är lite knöligt att få regeln så perfekt man vill ha det vad gäller att få det i våg (så är det ju alltid) men det är stabilt som satan och vi är helnöjda. Lätt att isolera det så att det fortsätter vara ventilerat dessutom.
Klicka här för att svara