Jag förstår inte riktigt varför leverantörerna av uppreglade ventilerade golv alltid rekommenderar glasull/fiberisolering?
Intresserad av resultat/erfarenheter med frigolit, som tex xps med högre isolervärden, för att tillåta golvvärme (normalt 30cm eps-frigolit rekommenderat ~ ung 15 cm xps).
En av tillverkarna jag pratat med säger att dom egentligen inte avråder detta, men enbart har typgodkänt sin produkt för fiberull. Flera kunder har använt det, men en del har haft problem med gnissel/friktion mellan frigolit och reglar.