Hej!
Jag tänkte som många andra lägga golv på en platonmatta i källaren och ha en fläkt som ventilerar detta. Rummet är 8x3 meter. Utsuget tänkte jag ha på ena kortsidan för jag har en ventil där.
Min fundering är var öppningarna längs väggarna brukar placeras. För att få hjälp med placeringen av detta ville Isola ha 1500 kr, så jag tänkte höra här först.
Hur har det placerats hos er?
Räcker det med ett luftintag mitt på andra kortsidan för att hela golvet ska ventileras tillräckligt. Jag tänkte ha tilluftdon eftersom man då kan byta filter.
Tacksam för synpunkter!
Jag tänkte som många andra lägga golv på en platonmatta i källaren och ha en fläkt som ventilerar detta. Rummet är 8x3 meter. Utsuget tänkte jag ha på ena kortsidan för jag har en ventil där.
Min fundering är var öppningarna längs väggarna brukar placeras. För att få hjälp med placeringen av detta ville Isola ha 1500 kr, så jag tänkte höra här först.
Hur har det placerats hos er?
Räcker det med ett luftintag mitt på andra kortsidan för att hela golvet ska ventileras tillräckligt. Jag tänkte ha tilluftdon eftersom man då kan byta filter.
Tacksam för synpunkter!
De socklar som är tänkta att användas vid mekanisk ventilation med Platon är inte urfrästa när man köper dom, utan det är tänkt att man ska göra öppningar på strategiska ställen, men jag vet inte var i rummet, hur stora öppningar och hur många öppningar...
Okej, så här ser rummet ut. Det kommer alltså ned en trappa i betong ned i betongplattan.
Min tanke är att 2-3 st öppningar på ena kortsidan och en mindre öppning under trappan borde göra att det ventileras tillräckligt. Eller vad tror ni?
Min tanke är att 2-3 st öppningar på ena kortsidan och en mindre öppning under trappan borde göra att det ventileras tillräckligt. Eller vad tror ni?
Klicka här för att svara
