Hej!
Har två frågor angående en ventilerad luftspalt på träfasad.
1) Ifall jag ska ha stående träpanel så kommer jag ju då ha liggande spikreglar, kommer detta gör att luftspalten blir oventilerad?
2) Följdfråga till den första frågan, ett funktionskrav är att luftspalten ska fungera kapillärbrytande, finns det inte risk att spikreglarna transporterar fukt som lyckats tränga igenom träfasaden?
Mvh