Hej alla.
Vi håller på att höja taket upp till nock. Tänkte göra en ventilerad luftspalt 30 mm tjock med med luftning i takfot och nock. masonit och reglar är dom tänkta materialen. Min fråga är hur jag skall ventilera luftspalten i nock? måsta jag borra hål i plåttaket och sätta genomgående ventiler. Eller kan jag låta det vara som det är i dag altså inga speciella hål för ventilation bara lite glipor mellan plankorna längst upp i nock. Eller finns det någon mellan väg där man slipper borra igenom undertak och plåttak. Tacksam för hjälp i denna fråga