Självbyggare
· Stuga i Dalsland
· 358 inlägg
http://www.vilpe.com/sv/ välj och sen en https://www.luftbutiken.se/varvtalsstyrning/655-ostberg-vrte1-5-stegs-transformator-15a-230v.html så är du hemma!
Vill du kan du bygga fuktstyrt, tidsstyrt, appstyrt eller vad 17 som helst.
Ja alltså, jag vet egentligen inte vad jag menar själv. Men ser väl helst att själva fläkten är inomhus och borta från regn och rusk, och så självklart att det inte regnar in, därav det jag ett enkelt rör med en hatt på.mathiash77 skrev:Kan du förklara vad du menar med vettig och hållbar?
Kanalfläkten har sina fördelar men även takfläkten har det.
Takfläkten kostar kanske lite mer i början men man ska ändå göra hål i tak då det är minimalt merarbete. Takfläkt är tystare (längre bort) och enklare att rengöra (mer lättåtkomlig utan lucka i vägg).
Kanalfläkt blir mer diskret på taket.
Båda ska styras och el ska dras.
Så du får prata med firman som ska göra jobbet och försöka se både nuvarande badrum och framtida badrum framför dig. Då kan de ge dig ett komplett förslag som passar.
Men som sagt, är inte påläst och tar emot era tips och idéer
Ska kika på dettaTallguy196 skrev:
Mvh Jonas
Kikade runt lite nu när man slösurfade.. Hittade denna https://www.luftbutiken.se/takflaktar/2258-vilpe-takflakt-e120-p-125-500-svart.html .
Tanken jag har med en sån här typ av fläkt är när det regnar, hur funkar det? Är väl lixom rakt ner in i den? Eller hur funkar det?
Sen bara för att ta ett exempel, där jag funderade på att ha den lutar det mer än 50° så hur ska jag göra där? Alternativet är ju att dra den raka spåret upp genom vinden och upp på den lite mindre lutande takdelen, men blir helt plötsligt lite mer jobb..
Mvh Jonas
Tanken jag har med en sån här typ av fläkt är när det regnar, hur funkar det? Är väl lixom rakt ner in i den? Eller hur funkar det?
Sen bara för att ta ett exempel, där jag funderade på att ha den lutar det mer än 50° så hur ska jag göra där? Alternativet är ju att dra den raka spåret upp genom vinden och upp på den lite mindre lutande takdelen, men blir helt plötsligt lite mer jobb..
Mvh Jonas
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden