Hejsan,
Jag är nu inne på näst sista varvet i murnigen (6/7) och det är dags för att ta hänsyn till ventiler. Någon som vet om det finns ventiler i storlek som passar vanliga leca-block? Jag har 19x19x59.
Om man förskjuter stenar på vissa ställen blir öppningen 19x19. Finns det ventiler för denna storleken? Det borde det väl göra, men jag vill fråga er som vet först.
Är det ok att lägga öppningarna i sista murvarvet (mellan mur och syll) Eller skall dom ligga på näst sista??
MVH
Anders
 
Våra öppningar i grundbalkarna ligger överst, d.v.s. motsvarnde sista varvet med blocken. Så jag antar att det är okej.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.