Håller med, sannolikt tilluft till pannan.
Som ett tillägg kan jag nämna att ni bör se över krypgrunden. När alla körde oljepanna och det blev drag så ventilerades nämligen krypgrunden. Nu när de flesta gissningsvis har bytt bort sina oljepannor kan draget och ventilationen minskat rejält vilket kan innebära att miljön där nere försämras. Den kan iofs också bli bättre. Det viktiga är att man troligen ändrat konstruktionen i och med att pannorna är borta vilket behöver följas upp.
Som ett tillägg kan jag nämna att ni bör se över krypgrunden. När alla körde oljepanna och det blev drag så ventilerades nämligen krypgrunden. Nu när de flesta gissningsvis har bytt bort sina oljepannor kan draget och ventilationen minskat rejält vilket kan innebära att miljön där nere försämras. Den kan iofs också bli bättre. Det viktiga är att man troligen ändrat konstruktionen i och med att pannorna är borta vilket behöver följas upp.
Förmodligen bättre för grunden när flödet minskat. Varm fuktig luft som dras in i kallare miljö är inte bra.tommib skrev:Håller med, sannolikt tilluft till pannan.
Givet de omständigheterna ja. Men kall luft som är torr och dras in på vintern minskar fuktigheten i grunden. Så det beror helt på. Därför skrev jag att det viktiga är att man följer upp hur grunden mår efter en såpass stor ändring.Kane skrev:
Klicka här för att svara