Vad skönt att det löste sig på bästa sätt till slut! Jag var allvarligt orolig över ditt nya kök där ett tag...! ;-)

S
Har du nån bild hur det blev?

sinuslinus skrev:
Har du nån bild hur det blev?
Jag kan ta en bild då det är klart (förhoppningsvis nästa vecka). Skivan är på plats men man måste spackla och måla etc och det är inte gjort ännu.

• Gilla
2lathe och 1 till
  • Laddar…
Kyl/frysen är ännu inte på plats men så här ser det ut nu:)
ovanför kyl.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Wide Glide och 2 till
  • Laddar…
Misse skrev:
Har tittat på ett sådant här galler (från Gysinge). Frågan är bara hur man i så fall fäller in det på något snyggt sätt?
Nu vet jag att du har gått på en annan linje men någon annan kanske ska köra sådant galler och har samma fudering. Vi har gjort så i vårt kök, det vi gjorde var att vi fräste på bakkanten och sänkte ner gallret. Nu kan man ju sänka ner det ännu mer om man vill så det mer eller mindre ligger kant i kant...

bild.JPG
Skapa konto

Så här blev slutresultatet:)
kylskp_zps14638b71.jpg

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Så otroligt smakfullt och fint! Måste vara ett riktigt proffs som föreslagit en sån lösning på ventilation! ;-)

• Gilla
Wide Glide och 1 till
  • Laddar…
JonasSun skrev:
Så otroligt smakfullt och fint! Måste vara ett riktigt proffs som föreslagit en sån lösning på ventilation! ;-)
Helt klart är det så;)

Misse Misse skrev:
Så här blev slutresultatet:)
[bild]
Vi har i stort sett samma situation och tycker din lösning var fin. Vad är det för bredd på spåren?
/Mattias

M Mattias-på-ön skrev:
Vi har i stort sett samma situation och tycker din lösning var fin. Vad är det för bredd på spåren?
/Mattias
Ledsen för sent svar. Jag skulle säga att de infrästa spåren är ungefär 1 cm (och sedan då lika breda som kylen/frysen vilket jag har för mig var 75 cm).

Misse Misse skrev:
Ledsen för sent svar. Jag skulle säga att de infrästa spåren är ungefär 1 cm (och sedan då lika breda som kylen/frysen vilket jag har för mig var 75 cm).
Hur gjorde du för att fräsa in spåren?

Rackish Rackish skrev:
Hur gjorde du för att fräsa in spåren?
Det var en mindre skiva av något slag som snickaren fräste ur spåren i. Sedan sattes plattan fast och målaren ordnade så att det inte syntes att det var en mindre platta som satt där.

Misse Misse skrev:
Det var en mindre skiva av något slag som snickaren fräste ur spåren i. Sedan sattes plattan fast och målaren ordnade så att det inte syntes att det var en mindre platta som satt där.
Använde han en överhandsfräs eller sänksåg?

Rackish Rackish skrev:
Använde han en överhandsfräs eller sänksåg?
Ingen som helst aning (vi var ju inte på plats hela tiden under renoveringen) och dessutom var det 2013 så ett rätt bra tag sedan.

F
Tror ni det behövs galler här?
Kyl- och frysskåp i rostfritt stål med två handtag och två magnetiska klistermärken.
Skapa konto

Öppet köksskåp ovanför en ugn, fyllt med hushållsartiklar som flaskor, burkar och pinnar.
Skapa konto

Och behövs det över ugn också?
Inbyggd ugn och mikro i köksskåp, diskussion om behov av ventilationsgaller ovanför.

Tänkte typ denna https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-ventilationsgaller-rostfritt-stal-70256177/
Ovanför överskåpen då. De är ju utsågade där bak så luften kan gå uppåt.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.