Hej! Jag är på sluttampen med att ha tagit fram teglet på murstocken. Kommer troligtvis att använda silikatgrund som ytbehandling då eftersträvar att det ej skall mörkna el dyl som t ex vid oljning. Jag är även ute efter ett snyggt galler att ha i den gamla öppningen (ventilen), antingen i svart gjutjärn eller "modernare" stål(?). Har ni några tips!!!!!!!
Jag bor i Göteborg./Carina