Hej!

Vi har en inredd vind med en del kalla utrymmen. Håller på att röja lite nu så det finns möjlighet till förbättringar och ev. dra ventilationsrör.

Bifogar en skiss så man förstår bättre, ej skalenligt. Missade, men väggen ytterväggen är uppvärmd i det uppvärmda rummet. Det är plast och gips på väggarna i de uppvärmda rummen.

Det jag upptäckt är att det finns en del som inte går att komma åt, utan är helt inbyggt pga trappan. Det kan inte vara bra. Undrar hur man kan lösa detta? I övrigt så är jag nollad hur man ska ventilera de kalla utrymmena.

Kanske någon har tips eller ska man ringa en ventilationsfirma?

Tack på förhand :)
 
  • namnlös.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad jag förstått så ska det vara tätt i det ouppvärmda och en avfuktare.

Men det jag undrar över mest är det utrymmet som är inbyggt och helt stängt? Här har man ju ingen aning om vad som pågår? :x
 
Hej, ingen som har en lite åsikt i alla fall? :|
 
Mögelstoppar och takfotsventilation?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.