Finns det någon yttervägg? Normalt har man ett visst undertryck i ett hus, så man kan då ta upp ett hål i väggen och sätta en ventil där, och sedan ytterligare ett i vägg mot insidan. Annars får du sätta 2 ventiler så långt bort från varandra och sedan tvinga luften genom med hjälp av tex en paxfläkt. Den kanske även behövs i första fallet.