Jag beställde en kanalfläkt därifrån i vintras, fick en orderbekräftelse men sedan hände inget mer. Hemsidan fungerar inte heller. Försökte maila men det gick inte fram. Någon som vet?

Svarar mig själv direkt så om någon annan undrar: Konkurs inledd 2025-12-22.

Tack för info!

Fast sidan fungerar ju utmärkt, åtminstone på min dator.
Jag beställde även en fläkt och lite tillbehör från dem för någon vecka sedan och det levererades snabbt. Kan det vara så att någon köpte upp konkursen och driver vidare bolaget? Det är ju ändå ett etablerat företag med känd hemsida så ett visst värde finns väl i namn och infrastruktur.

Blandar inte ihop namnen eller?
Såhär ser det ut för mig;
Screenshot_20260422-072459.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit; vill man grotta i det kan man ju ringa kronofogden och ta reda på vem som är konkursförvaltare och prata lite med denne om möjligheten att få tillbaka pengarna..

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Blandar inte ihop namnen eller?
Såhär ser det ut för mig;
[bild]

Edit; vill man grotta i det kan man ju ringa kronofogden och ta reda på vem som är konkursförvaltare och prata lite med denne om möjligheten att få tillbaka pengarna..
Japp!
Jag blandar ihop namnen helt. Jag tänkte på ventilation.se och ingenting annat.

Så nu är det ventilationoffline.se 😉

D Dilato skrev:
Så nu är det ventilationoffline.se 😉
Haha. Det kan man säga.

Jag betalar aldrig i förskott när jag nätshoppar eftersom man aldrig vet om företaget hinner konka innan de skickar varorna. Har de inte faktura så undviker jag att handla .
Man kan förstås ta en UC eller åtminstone kolla boksluten, som visserligen släpar efter något år. Här ser det ut som att de inte hade tjänat några pengar de senaste åren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.