Tjena

Håller på och färdigställa ett uterum på ca 20m2
Isolerat men ej byggt för uppvärmning året runt.

Funderar över ventilation.
Tanken är en tilluft uppe vid ena gaveln och en frånluftsventil i motstående gavel.

Vilka ventiler rekommenderas? Har Fresh 90 i övriga huset, kan jag sätta 2 sådana eller finns det någon annan som är bättre lämpad för frånluft?

Mvh Christian
 
Hej! Det bör bli bättre ventilation om tilluftsventilen placeras lågt på en gaveln och frånluftsventilen högt på andra gaveln. Fresh 90 var en tilluftsventil som nog är utgången nu.
 
  • Gilla
Chr.per85
  • Laddar…
Ja, placeringen låter logisk

Tror nog fresh 90 går att få tag på men det behöver inte vara samma, bara det är bra kvalitet

Har du förslag på vad jag ska köpa?

Googlar jag hittar jag i stort sett bara tilluftsventiler
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.