Vi håller på och bygger ett fritidshus till oss själva. Huset är ritat med tre sovrum men vi har egentligen bara behov av stora sovrummet samt ett gästrum. Vi kommer därför att använda ett sovrum som klädkammare/Walk in Closet som vi eventuellt förser med en extrabädd. Man kan nog betrakta rummet som ett sovrum endast för eventuella framtida ägare efter oss. Vad är nackdelen om vi har kvar vanliga ventilationen i detta rum dvs en tilluftsventil och ingen frånluft? Borde vi ändra på något innan huset är färdigbyggt?
Huset ska ha mekanisk frånluft.