3 508 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Ventilation i krypvind
Hej. Håller på och rättar till på övervåningen i vårt inköpta hus.
Där har man tidigare haft små krypvindar på långsidorna av huset där det har varit kallutrymme.
Nu vill vi göra det utrymmet varmt för att kunna bygga garderober medmera.
Frågan är nu då. den delen som inte blir garderober, hur ska man göra med den delen. ska man sätta in ett frånluftuttag där kopplat till husets ftx system eller hur ska man göra. Och om man nu då ska sätta ett frånluftuttag där så behöver man golva den delen med då för att inte suga upp dammet som är i isoleringen där då?
Tack
Håkan
Där har man tidigare haft små krypvindar på långsidorna av huset där det har varit kallutrymme.
Nu vill vi göra det utrymmet varmt för att kunna bygga garderober medmera.
Frågan är nu då. den delen som inte blir garderober, hur ska man göra med den delen. ska man sätta in ett frånluftuttag där kopplat till husets ftx system eller hur ska man göra. Och om man nu då ska sätta ett frånluftuttag där så behöver man golva den delen med då för att inte suga upp dammet som är i isoleringen där då?
Tack
Håkan
Om utrymmet inte skall användas behöver det väl inte ventileras. Jag har inget bra svar. Har dock tänkt lite på detta med. Om man nu får en liten bit kvar skall man isolera den ordentligt, eller kanske lite mindre iso där och en isolerad vägg en liten bit in i huset. Får själv kvar ca 4 decimeter i ett rum.
Glöm inte luftspalt och ta inte bort stödben'en i väggen.
Glöm inte luftspalt och ta inte bort stödben'en i väggen.
OK. Det jag funderar på är dock vad som händer om luften står still därinne bara. Är det inte lite dumt eller har jag helt fel?
Luftspalten är fixad, det var det som gjorde att vi fick riva hela övervåningen på kåken.
Tacksam för svar
Luftspalten är fixad, det var det som gjorde att vi fick riva hela övervåningen på kåken.
Tacksam för svar
Klicka här för att svara