Har en isolerad bod som följde med huset vi köpte förra året. Lät boden vara kall/ouppvärmd förra vintern utan några problem.

I år mätter/loggar jag luftfuktighet o ser att när det töar går upp mot 72%.

Kollade lite vilken ventilation som finns o verkar bara vara en ventil i takhöjd på ena sidan. Galvad plåt på utsida o tallrik på insida. Ingen täckning på genomföringen så man ser rakt in i isoleringen.

Tänkte sätta en tilluft på motstående sida i marknivå.

Är det okay att inte täcka genomföringen? Eller har de fuskat?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.