2 290 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Ventilation i hemmakontor "rum-i-rum"
Hej,
Tänkte bygga en glaskub i min gillestuga som kontor. Rummet kommer bli ca 6-7m2. I det hörnet jag tänkt bygga glasrummet finns ingen tilluftsventil. Rummet kommer bli tätt men jag kommer ha gipsvägg längst väggar och golv.
Nu undrar jag hur jag bäst löser ventilation i detta lilla rum för att få ett ok luftombyte? Jag hade inte tänkt borra in en ny friskluftsventil i yttervägg. Gillestugan är öppen upp till bostadsplanet och har en friskluftsventil utifrån. Även värmekällor i form av radiatorer (varav en inne i glasrummet) samt öppen spis.
Hjälp mig! =)
Tänkte bygga en glaskub i min gillestuga som kontor. Rummet kommer bli ca 6-7m2. I det hörnet jag tänkt bygga glasrummet finns ingen tilluftsventil. Rummet kommer bli tätt men jag kommer ha gipsvägg längst väggar och golv.
Nu undrar jag hur jag bäst löser ventilation i detta lilla rum för att få ett ok luftombyte? Jag hade inte tänkt borra in en ny friskluftsventil i yttervägg. Gillestugan är öppen upp till bostadsplanet och har en friskluftsventil utifrån. Även värmekällor i form av radiatorer (varav en inne i glasrummet) samt öppen spis.
Hjälp mig! =)
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 099 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 099 inlägg
Vi har ett avdelat rum utan fönster och en s.k. värmeförflyttare som blåser in luft och den sitter så långt bort från dörren det går eftersom luften går ut genom springan under dörren.
Kanske det är denna (termostaten bortkopplad): https://www.luftbutiken.se/varmeflyttare/4402-flexit-100x-varmeflyttare.html
Kanske det är denna (termostaten bortkopplad): https://www.luftbutiken.se/varmeflyttare/4402-flexit-100x-varmeflyttare.html
Klicka här för att svara