Ventilationen från jordkällaren sticker upp mitt i rabatten på vår lilla baksidan. Nu har jag tröttnat på det vita röret som syns lite för mycket.

Hade tänkt att bara kapa det under marknivå och gräva ner det (med lock och ett grävskydd ovanpå förstås). Fick dock kalla fötter nu, sabbar jag jordkällaren genom att göra det?
Räcker det med att exv sätta en ventil i dörrbladet istället så det inte blir för tätt i jordkällaren?

Vit ventilationsrör sticker upp i en rabatt med spade och uppgrävd jord vid en gul husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
magda136
  • Laddar…
Säker på att det inte är en rysk ubåt under ytan? :thinking: Skämt åsido, som föregående talare skrev så kanske du kan bygga en matchande "stuga" jämte och ha röret som skorsten? Bara fantasin sätter gränser. ;)
 
  • Gilla
magda136
  • Laddar…
Det hade varit jättekul OM det varit en rysk ubåt på andra sidan :crysmile::crysmile:

Ok, får väl fundera lite. Tror den är så hög för att klara även snörika vintrar?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.