Ventilationen från jordkällaren sticker upp mitt i rabatten på vår lilla baksidan. Nu har jag tröttnat på det vita röret som syns lite för mycket.
Hade tänkt att bara kapa det under marknivå och gräva ner det (med lock och ett grävskydd ovanpå förstås). Fick dock kalla fötter nu, sabbar jag jordkällaren genom att göra det?
Räcker det med att exv sätta en ventil i dörrbladet istället så det inte blir för tätt i jordkällaren?
Hade tänkt att bara kapa det under marknivå och gräva ner det (med lock och ett grävskydd ovanpå förstås). Fick dock kalla fötter nu, sabbar jag jordkällaren genom att göra det?
Räcker det med att exv sätta en ventil i dörrbladet istället så det inte blir för tätt i jordkällaren?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ifall nuvarande lösning fungerar hade jag inte gjort radikala förändringar enbart för det estetiska. Känns däremot inte som det är nödvändigt att den sticker upp som en flaggstång, du borde kunna sänka ner den ordentligt, alternativt gömma den i någon form av trädgårdsdekoration
https://www.lantkompaniet.se/gabion-fyr-100cm-varmgalvad-traedgardsdekoration-voss-garden.html
https://www.lantkompaniet.se/gabion-fyr-100cm-varmgalvad-traedgardsdekoration-voss-garden.html
Säker på att det inte är en rysk ubåt under ytan?
Skämt åsido, som föregående talare skrev så kanske du kan bygga en matchande "stuga" jämte och ha röret som skorsten? Bara fantasin sätter gränser. 
Klicka här för att svara