2 276 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Ventilation dusch utrymme.
Köpte hus i somras, har dusch utrymme på övervåningen med självdrags ventil som går till murstocken. När vi duschar så blev spegeln full i imma så jag satte in en pax fläkt istället för självdrags ventilen som jag kopplade in på belysningen. Nu till problemet...
Frun i huset envisas med att inte köra fläkten och har dörren öppen istället (?!?!?) Och jag försöker förklara för henne att fukten måste ur ur huset inte upp på vinden. Huset är från 1956 och vinden ser riktigt fräsch ut tycker både jag och besiktnings män.
Jag har på talat problematiken ett flertal gånger men hon blir helt rabiat varje gång så snälla hjälp mig för jag bara orkar inte och har heller inte råd att byta ut hela övervåningen pga fukt skador! Hur förklara för en som inte begriper?
Tacksam för svar!
Frun i huset envisas med att inte köra fläkten och har dörren öppen istället (?!?!?) Och jag försöker förklara för henne att fukten måste ur ur huset inte upp på vinden. Huset är från 1956 och vinden ser riktigt fräsch ut tycker både jag och besiktnings män.
Jag har på talat problematiken ett flertal gånger men hon blir helt rabiat varje gång så snälla hjälp mig för jag bara orkar inte och har heller inte råd att byta ut hela övervåningen pga fukt skador! Hur förklara för en som inte begriper?
Tacksam för svar!
Nu är nog risken ganska liten att du behöver byta ut hela övervåningen i och för sig.
Om ni inte kan samtala om det som vuxna människor är det nog inte rationella argument om hur mögel bildas från ett internetforum som hjälper er är jag rädd. Hur tråkigt det än kan låta.
Om ni inte kan samtala om det som vuxna människor är det nog inte rationella argument om hur mögel bildas från ett internetforum som hjälper er är jag rädd. Hur tråkigt det än kan låta.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ska byta belysnings armaturen till en med rörelse sensor i, bra där Simpan! Tack! Också sätter jag dörr stängare på dörren! Schack matt! 
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Livet är hårt, det är måndag, och du har två val:
Byt övervåning eller byt fru.
Eller kanske enklare, gör som Simpa81 skriver!
Dörrstängare tycker jag inte är så smart däremot.
Det är alltid bra om dörrarna står lite på glänt om ventilationen är dålig.
Så kan du köra fläkten 24/7 på lågvarv när ni inte duschar.
Byt övervåning eller byt fru.
Eller kanske enklare, gör som Simpa81 skriver!
Dörrstängare tycker jag inte är så smart däremot.
Det är alltid bra om dörrarna står lite på glänt om ventilationen är dålig.
Så kan du köra fläkten 24/7 på lågvarv när ni inte duschar.
Ditt gamla hus saknar fuktspärrar och måste ventilera bort fukten speciellt om du inte längre värmer skorsten med eldning etc som tidigare värmde kallvindan endel och ökade självdraget. 40 procent fuktighet som är 22 grader varm ger fuktutfällning redan vid 9 grader .
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden