1 477 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Ventilation av avlopp??
Hej en ventilations fråga.
Efterssom man bör ventilera Avloppsrören för att slippa ev "tomma vattenlås" vad bör diametern vara på detta röret, och var skall det skarvas på avloppsstammen.
Duch o bad kommer att finnas i båda planen. :-/
Efterssom man bör ventilera Avloppsrören för att slippa ev "tomma vattenlås" vad bör diametern vara på detta röret, och var skall det skarvas på avloppsstammen.
Duch o bad kommer att finnas i båda planen. :-/
Tja, vårt är väl ca 100mm och det sitter "längst bort" dvs efter toaletten ut mot väggen på övervåningen. Sedan går det ut i ett hål genom taket. Den ska nog helt enkelt sitta högre än alla avloppsanslutningar?
Okej tack för det 
Hur grova är avloppsrören om ventilationsröret för avloppet är 100mm? Jag kanske är ute och cyklar, men det känns som om det inte borde behövas så grovt. Det är ju bara oren luft som ska passera genom ventilationsröret, inte brut
eller vatten.
Klicka här för att svara