Hej en ventilations fråga.
Efterssom man bör ventilera Avloppsrören för att slippa ev "tomma vattenlås" vad bör diametern vara på detta röret, och var skall det skarvas på avloppsstammen.
Duch o bad kommer att finnas i båda planen. :-/
 
Tja, vårt är väl ca 100mm och det sitter "längst bort" dvs efter toaletten ut mot väggen på övervåningen. Sedan går det ut i ett hål genom taket. Den ska nog helt enkelt sitta högre än alla avloppsanslutningar?
 
Okej tack för det :D
 
Man brukar dra avlopppsventilationen ut genom taket av en enkel anledning: Lukt.

Med höjd så blåser lukten bort.

Oftast så är avloppsventilationen 4" men har även sett 3".
 
Hur grova är avloppsrören om ventilationsröret för avloppet är 100mm? Jag kanske är ute och cyklar, men det känns som om det inte borde behövas så grovt. Det är ju bara oren luft som ska passera genom ventilationsröret, inte brut ;) eller vatten.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.