1 222 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Ventilation är en djungel! Eller?
Hej,
Vi ska takhöja vår egnahemsvilla i Älvsjö. Vi har idag ca 105 + 105 kvm i 2 plan och ska höja ca 70kvm.
Vi har ingen ventilation idag, annat än en mekanisk fläkt i badrum & i tvättstuga och ett lite halvotätt hus.
I samband med detta har vi blivit rekommenderade att installera FTX, och fråmluftsvärmepump, och bergvärme, och luft-vatten, och att inte göra nånting alls, och ... Råden har varit många. För många.
Men vi har i alla fall fastnat för FTX och vi letar efter en seriös partner som kan bollplanka oss och lämna offert (sthlm söderort). Jag ser också att många kloka råd kommer härifrån när man googlar och tar gärna kloka råd från er. Inget är bestämt ännu men vi har fått bygglov så vi hoppas bygga klart innan sommaren.
Vänligen
Johan
Vi ska takhöja vår egnahemsvilla i Älvsjö. Vi har idag ca 105 + 105 kvm i 2 plan och ska höja ca 70kvm.
Vi har ingen ventilation idag, annat än en mekanisk fläkt i badrum & i tvättstuga och ett lite halvotätt hus.
I samband med detta har vi blivit rekommenderade att installera FTX, och fråmluftsvärmepump, och bergvärme, och luft-vatten, och att inte göra nånting alls, och ... Råden har varit många. För många.
Men vi har i alla fall fastnat för FTX och vi letar efter en seriös partner som kan bollplanka oss och lämna offert (sthlm söderort). Jag ser också att många kloka råd kommer härifrån när man googlar och tar gärna kloka råd från er. Inget är bestämt ännu men vi har fått bygglov så vi hoppas bygga klart innan sommaren.
Vänligen
Johan
Jag skulle låta http://alig.se/ hjälpa er med dimensionera, ritning samt materialsats.
Sedan kan ni ju välja om ni själva vill montera det systemet eller leja bort installationen. Besiktning, injustering och OVK kommer man inte undan att lämna bort.
Sedan kan ni ju välja om ni själva vill montera det systemet eller leja bort installationen. Besiktning, injustering och OVK kommer man inte undan att lämna bort.
Klicka här för att svara