Om huset är direktel-uppvärmt så finns det inte mycket annat att välja på än el-värme även i badrummet.
Jag skulle ha ett element i badrummet som huvudsaklig värmekälla. Golvvärme är mer en komfortfråga för mig. I synnerhet om golvet inte är välisolerat.
Helt korrekt att det endast ska vara utsug/frånluft i badrum.
Det finns fuktstyrda frånluftsfläktar för badrum som bara går när det behövs, och därmed minskar eldning för kråkorna.