Jag har nog sökt igenom varenda butik och onlineaffär vid det här laget.
Är det Någon på detta forum som vet vart jag kan hitta en förbindelsemutter/hylsmutter eller vad det nu heter. (Har sökt på många varianter av namn)
Den behöver vara m8, 35mm, rostfri. Lite mer åt heavy duty än möbelhållet. (helst insex) kullrig åt båda håll.
Ska vara till släpvagn, där jag behöver kunna dra åt från båda håll men den får ej sticka ut någonting, därav kullrig.
Är det Någon på detta forum som vet vart jag kan hitta en förbindelsemutter/hylsmutter eller vad det nu heter. (Har sökt på många varianter av namn)
Den behöver vara m8, 35mm, rostfri. Lite mer åt heavy duty än möbelhållet. (helst insex) kullrig åt båda håll.
Ska vara till släpvagn, där jag behöver kunna dra åt från båda håll men den får ej sticka ut någonting, därav kullrig.
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Dylika är väl inte direkt nå standardvaror.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
https://www.amazon.se/Drenky-Anslutningsskruvar-hylsskruvar-hylsmutter-möbelskruvar/dp/B0DJQRBB95/ref=asc_df_B0DJQRBB95/?tag=shpngadsglede-21&linkCode=df0&hvadid=695956724066&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=7658018224209595176&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1012633&hvtargid=pla-2372571655102&psc=1&mcid=f6896f7c32b236d0ad2dfa90ea85de71
Samma artikel som du har bild på i ditt inlägg
Samma artikel som du har bild på i ditt inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Jo men min poäng är ju att alla fästelement man råkar på när man skruvar inte är standardvaror utan gjorda för någon speciellt och inte alls plockade ur nån katalog. Är behovet några tusen så är det inte så dyrt att dra igång nåt med ritning som underlag. Så det man söker eller har sett nånstans kanske bara finns som "originaldel". Har själv bara sett dylika inom möbler och M6 som sagt........Men har även nån svag minnesbild av nå grövre.....Har du gått igenom ikeas alla lådor?
Jag har varit inne på dessa som en slags nödlösning.Johan Gunverth skrev:
Dom gamla som jag drog loss (läs: drog sönder) är hylsa i ena änden + bult i andra. Alltså bara två delar. Hålet är helt runt så dessa kantiga blir isåfall en nödlösning.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Finns runda (cylindriska) dito på byggmarknaderna, typ Hornbach och BauhausJordgubbkiwi skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Nej, de ligger i specialsortimentet som de har i Göteborg i alla fall. Köpte nämligen sådana skarvmuttrar i förra veckan för att skapa ett invändigt fästelement mot en gängstång som var ingjuten i betong.Jordgubbkiwi skrev:
https://www.hornbach.se/p/skarvmutter-dresselhaus-rund-8x40mm/8699833/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack!Johan Gunverth skrev:
Jag har skickat mejl till ett par släpexperter så om de inte kan hjälpa mig får det bli att beställa en sån här
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
De verkar heta ”gänghylsa” också.
Klicka här för att svara