Oavsett vem som juridiskt sett är ansvarig, OM det skulle hända barnen något i erat hus så kommer det att startas ett drev efter någon "skyldig" att hänga. Risken är stor att det är ni som blir utsedda. Att det skulle vara barnens eget, eller rent av föräldrarnas ansvar, finns inte i en förälders värld.

Mikael_L
andersmc skrev:
Oavsett vem som juridiskt sett är ansvarig,
Ja oavsett vem som juridiskt sett är ansvarig ... OM det skulle hända barnen något i mitt hus skulle det kännas riktigt ordentligt gruvsamt. :S
Så jag tycker TS i vilket fall som helst ska ta upp det med barnens föräldrar, och påpeka det olämpliga och att det finns risker mer eller mindre farliga i olika stadier i byggprocessen.

Och påpeka gärna att det verkligen inte har hänt något eller försvunnit något osv (om det nu är fallet) så att dom förstår att:
1. Deras barn har skött sig bra, förutom intrånget i sig.
2. Att du inte är ogin, utan främst tänker på olyckor och säkerhet.

Mikael_L skrev:
Ja oavsett vem som juridiskt sett är ansvarig ... OM det skulle hända barnen något i mitt hus skulle det kännas riktigt ordentligt gruvsamt. :S
Så jag tycker TS i vilket fall som helst ska ta upp det med barnens föräldrar, och påpeka det olämpliga och att det finns risker mer eller mindre farliga i olika stadier i byggprocessen.

Och påpeka gärna att det verkligen inte har hänt något eller försvunnit något osv (om det nu är fallet) så att dom förstår att:
1. Deras barn har skött sig bra, förutom intrånget i sig.
2. Att du inte är ogin, utan främst tänker på olyckor och säkerhet.
Låter som en lösning som jag skulle föredra också. Både som husbyggare och förälder.

Mikael_L skrev:
Vi ska ta upp det nästa gång de är över på fika. Man tänker ju på vad man själv hittade på i den åldern och får nästan panik... :O

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.