13 200 läst ·
79 svar
13k läst
79 svar
Vem tusan betalar...!!!
Verkar som många tror att den här tallen ska ramla omkull av sig självt vilken dag som helst.
Tallar (till skillnad från granar) har en djup vertikal rotdel som brukar hålla dom på plats.
Även om trädet bör bort så tror jag risken är minimal att det ramlar av sig självt (eller av att klättra i)
Tallar (till skillnad från granar) har en djup vertikal rotdel som brukar hålla dom på plats.
Även om trädet bör bort så tror jag risken är minimal att det ramlar av sig självt (eller av att klättra i)
Jag personligen skulle inte bry mig det minsta om andra träd skadas, jag bor ju inte därlbgu skrev:Du vill se problem märker jag. Som jag skrev ovan så är det ovanligt att fallande träd verkligen förstör andra träd. Oftast glider de längs med sidan och kan då få med sig en gren eller två ifall det är en tall. Ingen större skada skedd oftast.
Sen ifall det är någon som fäller det lutande trädet så kan den säkert påverka fallriktningen tillräckligt för att undvika att träffa rätt på ett annat träd.
Det var faktiskt TS som nämnde att han hade andra träd som kunde skadas. Eftersom han särskilt skrev om detta så utgår jag från att han är orolig för att skada dessa. :x
Har en collie som heter Sir James, kunde väl lika gärna varit SkåneMikael_L skrev:
Skicka PM tack.
Ja TS granne uttryckte sig väldans uppskrämmande 😁😁 "Stötte på grannen idag, han sa följande : har du sett tallen som står på er tomt som lutar, den kommer nog att falla snart."MagHam skrev:
Dum granne att stressa upp TS så 😩